جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان بر درس گرفتن از حوادث کربلا و پایداری و استقامت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در مقابل مصائب زندگی و مقابله با ظالمان و مستکبرین تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته مسئله انتخابات ریاست جمهوری لبنان را محور سخنان خود قرار دادند و افزودند: با صرف نظر از نام رئیس جمهور، پیروز واقعی لبنان،‌مقاومت و خط سیاسی آن است. دولت آینده نباید از اصول برحق ملت و مثلث ارتش،‌ملت و مقاومت در دفاع از کشور و مبارزه با دشمن صهیونیستی خارج شود.

شيخ علی دعموش: ما باید از استقامت و پایداری حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (ص) در مقابل مصائب زندگی و مبارزه با ستمگران و مستکبرین درس بیاموزیم

شیخ علی دعموش در خطبه نماز جمعه تاکید کرد: ما نیاز داریم تا از ثابت قدمی و استقامت حضرت زین العابدین (ع) و حضرت زینب (س) درس بگیریم تا بتوانیم مقابل مصیبت های زندگی و بلاها و چالش ها و ایستادگی کنیم و با طغیانگران، ستمکاران و مستکبران مبارزه کنیم و با آمریکا، اسرائیل و گروهک های تکفیری و تروریستی و کشتارها و جنایت هایی که در سوریه، عراق، یمن، بحرین، لیبی و مصر مرتکب شده اند مقابله نماییم.

وی گفت: ما نیاز داریم از منطق امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) و موضع گیری محکم ایشان و سخنان حق گونه ای که در مقابل حاکمان ستمکار و متکبر بیان کردند، درس بیاموزیم تا در مقابل طغیانگران عصر حاضر، حق و حقیقت را آشکار سازیم و دروغ آن ها را برملا و جنایت هایشان را بیان کنیم و دست داشتن آن ها در کشتار بی گناهان و حمایتشان از گروهک های تروریستی را آشکار کنیم.

شیخ دعموش تصریح کرد: دیدار هیئت سعودی از لبنان در این برهه زمانی، جنایت های رژیم آل سعود را در حق مردم یمن، بحرین، عراق و سوریه را از خاطر لبنانی ها پاک نخواهد کرد. سیاست نزدیکی و عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی از سوی رژِیم آل سعود نیز اهانتی است به ملت لبنان که از تروریسم اسرائیلی رنج دیده است.

شیخ حبلی: اولین ثمره پیروزی محور مقاومت در لبنان به بار نشست

شیخ صهیب حبلی در خطبه نماز جمعه ابراز امیداوری کرد، تلاش های صورت گرفته به انتخاب عماد میشال عون به عنوان رئیس جمهور منجر شود و پست خالی ریاست جمهوری بعد از گذشت این همه زمان پر شود. وی تاکید کرد: با صرف نظر از نام رئیس جمهور، پیروز واقعی، مقاومت و خط سیاسی آن است. دولت آینده نباید از اصول بر حق ملت، ارتش و مقاومت لبنان در دفاع از کشور و مبارزه با دشمن صهیونیستی خارج شود.

شیخ حبلی تاکید کرد: دستاوردهای میدانی که در سوریه و عراق از سوی ارتش دو کشور و نیروهای مقاومت هم پیمان و ایران تحقق یافته است، در حقیقت پیروزی محور مقاومت در مبارزه با تروریسم و دولت های حامی آن در منطقه است.

آیت الله نابلسی: انتخابات ریاست جمهوری در خروج از تنگناها و بحران های سیاسی و قانون اساسی بسیار بااهمیت است.

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه نماز حمعه در شهر صیدا گفت: انتخابات ریاست جمهوری در رهایی از تنگناها و بحران های سیاسی و قانون اساسی بسیار با اهمیت است و سرزندگی و نشاط را به نهاد های دولتی باز می گرداند.

وی تاکید کرد: ملت لبنان نیازمند امید و تفاهم و همکاری هستند و همگی باید برای نجات دولت با هم متفق شوند.

سید فضل الله:  صلاحیت ریاست جمهوری بر اساس بازی های دموکراسی و حمایت خارجی تعیین می شود

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه گفت: صلاحیت ریاست جمهوری را بازی های دموکراسی داخلی، محاسبات اکثریت و اقلیت و هم چنین حامیان خارجی که اولویت آن ها نوعی استقرار در لبنان است، تعیین می کند.

وی از رئیس جمهور آینده خواست تا برای پایان دادن به نزاع ها، بحران ها و مشکلات کار کند و کشور را بازسازی کند و امور داخلی لبنان را سامان دهد که این امر جز با اعتماد سازی و توافق انجام نخواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha