شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر

حوزه/ عفیفی گفت: اسلام در معرض حمله مغرضانه دشمنانی قرار دارد که به واسطه فهم نادرست و ناقص خود از اسلام، موجب گمراهی مردم می شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر روز جمعه در سخنان خود به امت اسلامی و مسئولان مصر هشدار داد که امروز اسلام در معرض حمله مغرضانه دشمنانی قرار دارد که با گرایش های مختلفی که دارند به واسطه فهم نادرست و ناقص خود از اسلام، اصول اسلامی مانند حجاب و حرمت شرب خمر را انکار می کنند یا احکام اسلام را به سخره می گیرند و موجب گمراهی مردم نیز می شوند و این موجب برهم زدن فضای جامعه دینی و تردید مردم شده است.

وی از مسئولان رسانه ها خواست اطلاعات دینی خود را از منابع صحیح و موثق گرفته و منتشر کنند و در مورد چیزهایی که به گوش آنها می رسد تحقیق کنند و از خدا بترسند و بدانند که در مقابل انتشار اخبار شرعی نادرست و غیر موثق نزد خداوند مسئول هستند.

عفیفی همچنین از مردان، زنان و جوانان مسلمان خواست به مطالبی پایبند باشند که مورد اجماع علمای امت است و از نظریات نادر و خلاف اجماع دوری کنند؛ چرا که بیشتر این نظریان فاسد و مردود و موجب سرگردانی و گمراهی مردم می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha