جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی لاریجانی

حوزه/ لاریجانی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ کشور در سوریه حامی تروریست ها هستند، تصریح کرد:: امروز علی رغم همه حمایت ها از تروریست ها، جبهه مقاومت اسلامی توانسته پیروز صحنه باشد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در کنگره ملی 2300 شهید شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه تعداد بالای شهدای این منطقه نشان از غیرت حسینی عالی مرتبه دارد، گفت: شاید در ادبیات اسلامی کمتر موضوعی را به اندازه مجاهدت و شهادت از لحاظ قدرت تاثیرگذاری در جامعه  بتوان یافت.

وی با بیان اینکه در حوزه معرفت در تفکر اسلامی امری مهتر از توحید نداریم تاکید کرد: تمام تلاش در صدر اسلام این بود که مردم متوجه توحید شوند، امروز نیز میزان فهم از توحید شاخصه ای برای انسان سازی است.

لاریجانی با اشاره به فرهنگ مجاهدت و جهاد، به روایتی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه "اگر کسی از دنیا برود و در دل حبی به جهاد نداشته باشد چون منافق از دنیا رفته است" گفت: آمادگی برای ظهور حضرت حجت (عج) شعار شیعیان واقعی است، که این آمادگی باید هم از لحاظ فکری و هم اعتقادی و همچنین در صحنه عمل و زندگی رقم بخورد.

وی یادآور شد: مسلمانان در پناه تفکر توحید و مجاهدت در صدر اسلام توانستند فتوحات کنند، ولی زمانی که از توحید و مجاهدت فاصله گرفتند شکست آنها رقم خورد. همچنین واقعه عاشورا به دلیل فاصله گرفتن حاکمان از سبک زندگی اسلامی رخ داد. توحید و مجاهدت عامل سعادت فرد و جامعه است، تلاش امام حسین(ع) هم این بود که توحید را در جامعه عمیق کند و  در پاسداشت تفکر مجاهدت نیز می فرمود من به بازوان مجاهدین بوسه می زنم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  افزود: شگرد و مکر دشمنان اسلام امروز پیچیده شده است، لذا  باید دقت بیشتری داشته باشیم؛ شرایطی که در سال های اخیر از لحاظ آشفتگی در منطقه به وجود آمده، امنیت اسرائیل را تامین کرده است و بر همین اساس جبهه استکبار تلاش می کند که بحران در منطقه فروکش نکند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 کشور در سوریه حامی تروریست ها هستند، خاطر نشان کرد: امروز علی رغم همه حمایت ها از تروریست ها، جبهه مقاومت اسلامی توانسته پیروز صحنه باشد.

لاریجانی ابراز کرد: من همواره در مجلس بر افزایش بودجه فرهنگ دینی تاکید کرده ام، چرا که معتقدم تاثیر هجمه های دشمن بر فرهنگ دینی می تواند اوضاع را در ایران تغییر دهد. برای تعمیق بخشی فرهنگ دینی در جامعه اسلامی نیازمند همت و عزم  عمومی هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال فلج کردن ایران در امر اقتصادی است و ایجاد بحران اقتصادی در منطقه از روش های تاکیتیکی غرب می باشد، گفت: ایران باید هوشیارانه عمل کند. اقتصادی مقاومتی رمز پیروزی ما در برابر دشمنان است اگر همه روی مسئله اقتصاد تمرکز کنیم، قطعا پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha