جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مصطفی جوادی مقدم- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان

حوزه/ متاسفانه برخی عزاداری ها منجر به انحرافات می شود، به طوری که برخی مداحان، صدای حیوانات ازخود در می آورند.

به گزارش خبرگزاری حوزه» در کاشان، مصطفی جوادی مقدم، شب گذشته در همایش "پرچمداران عزت" در مجتمع فرهنگی شهید رسولیان کاشان، با موضوع حفظ عزاداری امام امام حسین(ع) از تحریف، گفت:  تحریفات دربعضی جلسات عزاداری امام حسین(ع) فریاد مراجع معظم تقلید وعلما را درآورده است .

وی به اثرات زیان بار تحریف در عزاداری های اهل بیت (ع) اشاره کرد و تنها راه شناخت واقعیات عاشور را از طریق مطالعه مقتل های مستند و مورد تایید علما دانست و گفت: عده ای گوش شنوا برای شنیدن واقعیت های عاشورندارند، چون ازطرف دشمنان اسلام به صورت هدفمند هدایت می شوند.

این فعال فرهنگی، حذف منبر و روحانی از مراسم عزاداری امام حسین (ع) و مداح محوری را یکی از اشکالات هیئات مذهبی دانست و ابراز داشت: متاسفانه برخی عزاداری ها منجر به انحرافات می شود، به طوری که برخی مداحان صدای حیوانات ازخود در می آورند.

جوادی مقدم، بعضی از تحریف ها را هدفمند  دانست و یادآورشد: وقتی مقام معظم رهبری می  فرماید امروز با شیعه انگلیسی  مواجه شده ایم،  قطعا معظم له به عمق رویکردهای انحرافی پی برده است .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، اسطوره سازی را ابزار تحریف دانست وگفت: متاسفانه  عده ای با پهلوان سازی و قمه زنی ها به سمت اسطوره سازی  سوق داده شده اند، درحالی که امام حسین (ع) اسطوره نبود، بلکه حماسه وانقلاب بود .

جوادی مقدم با اشاره به این گاهی در عزاداری ها، اصل انقلاب عاشورا به فراموشی سپرده می  شود، ابراز داشت: فرهنگ عاشورا یک ودیعه وامانت است که باید به صورت واقعی به نسل های بعدی منتقل کنیم .

آغاز شعر عاشورایی از کربلا

دکتر سید محمد راستگو،  از اساتید دانشگاه نیز در این همایش از عاشورا به عنوان ادبیات آیینی که می تواند فرهنگ، جامعه، دین و دیگر ابعاد زندگی انسان ها تاثیرگذار باشد، نام برد و گفت: طی 20 سال گذشته شعرهای عاشورایی از نظر کیفی به علت توجه شاعران جوان رشد یافته است.
وی،  آغاز سرون شعر عاشورایی را از زمان وقوع حادثه عاشورا دانست و یاد آورشد: از زمانی که امام حسین(ع) راهی کربلا شد و در روز عاشورا به شهادت رسید، ادبیات عاشورا از طرف آن حضرت در کنار بدن شهداء شروع شد.
این استاد دانشگاه، ابعاد عرفانی و اخلاقی در شعر عاشورایی را کافی ندانست گفت: حادثه عاشورا در شعر عاشورایی به شدت تحریف شده است و جعلیات نوشته شده در شعرها و بیان آنها توسط مداحان، آسیب های جدی به واقعه کربلا وارد کرده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha