سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: دشمنان با ارائه الگوهای غلط سعی دارند پایه های دینی و اسلامی را از زندگی ها دور کنند و دین جایگاهی در زندگی فرد و اجتماعی افراد نداشته باشد، لذا مبلغین و مردم باید نسبت به این توطئه هوشیار باشند.

حجت الاسلام سید جواد شریعتی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان ضمن اشاره به اینکه یکی از عرصه های مقابله دشمن با ملت های مسلمان در سال های اخیر تغییر ذائقه ها و سبک های زندگی آنان است، اظهارکرد: تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبیین سبک های زندگی اسلامی در میان امت اسلامی خاصه ایران بر این اساس است.

وی تاکید کرد:  از منظر روایات و آیات تاکیدات و سفارشات متعددی  درباره نحوه زندگی اسلامی داریم، براساس روایات ائمه اطهار(ع)، بنیان دین اسلام یعنی سبک زندگی دنیایی، باید  رنگ و بوی الهی بوده و معیارها همه خدایی باشد.

استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان این که سبک زندگی اسلامی یعنی تقویت باورهای دینی و معنویت در زندگی که موجب رنگ الهی گرفتن زندگی فردی و اجتماعی شود، ابراز داشت:  کم رنگ سازی معنویت در زندگی فردی و اجتماعی هدف دشمنان است تا این که سبک زندگی اسلامی از زندگی ها دور شود و تفکرات و فرهنگ منحط غربی بر آن حاکم گردد.

وی افزود: دشمنان با ارائه الگوهای غلط سعی دارند پایه های دینی و اسلامی را از زندگی ها دور کنند و دین جایگاهی در زندگی فرد و اجتماعی افراد نداشته باشد، لذا مبلغین و مردم باید نسبت به این توطئه هوشیار باشند.

حجت الاسلام شریعتی با اشاره به روایت « قِيلَ لِلصَّادِقِ (ع) عَلَى مَا ذَا بَنَيْتَ‏ أَمْرَكَ فَقَالَ علیه السلام :عَلَى أَرْبَعَةِ أَشْيَاءَ عَلِمْتُ أَنَّ عَمَلِي لَا يَعْمَلُهُ غَيْرِي فَاجْتَهَدْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مُطَّلِعٌ عَلَيَّ فَاسْتَحْيَيْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ رِزْقِي‏ لَا يَأْكُلُهُ غَيْرِي فَاطْمَأْنَنْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ آخِرَ أَمْرِي الْمَوْتُ فَاسْتَعْدَدْتُ »، گفت: امام صادق علیه السلام  فرمودند "زندگی من بر چهارمبنا نهاده شده است، "یقین یافتم کاری که بر عهده من است را کس دیگری انجام نمی دهد پس تلاش فراوان کردم که کارهایم را خودم انجام دهم"، "یقین یافتم که خداوند بر من آگاه است، پس حیا کردم که گناه کنم"، "یقین یافتم رزقی که مال من است به من می رسد و کسی قادر به تغییر آن نیست و به دست من این رزق می رسد و آرامش یافتم" و  "یقین یافتم آخر کار همه مرگ است، پس آماده مرگ شدم".

وی ادامه داد: بر اساس این روایت امام صادق(ع) اگر ما به وظیفه خودمان عمل کنیم و این چهار فرمایش را رعایت نماییم، آنگاه به سعادت دنیا و آخرت می رسیم و آخر عاقبت ما به خیر ختم می شود.

استاد حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: افرادی که به دنبال مال دنیا می دوند آرامشی ندارند، زیرا اگر انسان قانع به روزی خود باشد آن گاه آرامش می یابد و مشکلاتی که جامعه ما مانند افزایش پرونده های اقتصادی در دادگاه درگیر آن  شده، کاهش می یابد.

حجت الاسلام شریعتی در پایان افزود: اگر خداوند را ناظر بر اعمال خود بدانیم، گناه نمی کنیم و همواره آماده مرگ هستیم و در این شرایط بهترین زندگی را برای خود رقم می زنیم که زندگی اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha