سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مردم نیوزلند در حمایت از کشمیر تظاهرات کردند

حوزه/ در اعتراض به خشونت گسترده دولت هندوستان علیه مردم مظلوم کشمیر، امروز گروهی از مردم شهر پالمرستون نورث نیوزلند دست به تظاهرات زدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» گروهی از مردم شهر پالمرستون نورث نیوزلند در اعتراض به وضعیت فاجعه بار مردم کشمیر و نقض گسترده حقوق بشر توسط دولت هندوستان در این منطقه امروز یکشنبه دست به راهپیمایی زدند.

این تجمع امروز از ساعت 2 تا 4:30 عصر به وقت محلی با حضور مسلمانان و غیرمسلمانان شهر پالمرستون نورث برگزار شد. تظاهرکنندگان تابلوهایی در دست داشتند که حاوی شعارهایی همچون «کشمیر در حال سوختن است»، « ما خواستار اقدامی از طرف نهادهای بین‌المللی هستیم»، «نابینا کردن آینده کشمیر را متوقف کنید!»، «کشمیری‌ها هم انسان هستند» و «نقض حقوق بشر در کشمیر را متوفق کنید!» بود.

 به احترام کشمیری‌هایی که در خشونت‌های اخیر جان خود را از دست داده‌اند و نیز به منظور بارزتر شدن تظاهرات، اکثر شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی سیاه پوشیده بودند و یا دستنبندهای سیاه در دست داشتند.

هدف اصلی این برنامه، ابراز همبستگی با مردم کشمیر و جلب توجه جوامع بین‌المللی برای حل بحران کشمیر بود.

برگزارکنندگان این برنامه تأکید کردند که خشونت دولت هند علیه تظاهرکنندگان کشمیری در دو دهه اخیر در جهان کم‌نظیر بوده به طوری که تا کنون بیش از 8000 نفر از مردم کشور توسط دولت هندوستان دستگیر شده‌اند و هزاران تن نیز در اثر اصابت گلوله‌های پلاستیکی، نابینا، مجروح و کشته شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha