سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عاشورا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شیراز، از برگزاری نشست پژوهشی "از عاشورا تا اربعین" در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام احمد کاظمی راد، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز گفت: به منظور آشنایی حوزویان با فلسفه زیارت اربعین و راز نهضت حسینی، نشست پژوهشی "از عاشورا تا اربعین" روز دوشنبه 10 آبان ماه ساعت 9:30 در  در این مدرسه برگزار می شود.

وی با اشاره به راز نهضت امام حسین(ع) از دیدگاه مقام معظم رهبری، افزود: قيام تاریخی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ظاهرا قيام عليه حکومت فاسد يزيد است، اما در باطن قيامي براي ماندگاری ارزش هاي اسلامي در همیشه تاریخ است تا مردم را از جهالت نجات دهد.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شیراز  ادامه داد: بعد از واقعه عاشورا بازماندگان آل الله از فرصت ديدار با مردم که به دليل اسارت و از اين شهر به آن شهر رفتن به دست آوردند، به بهترين وجه بهره برداري کردند و با وجود همه مصیبت ها دست از تبلیغ دین بر نداشتند، بنابراین بهترین الگو برای مبلغین و طلاب حوزه های علمیه می باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در مراسم حماسی اربعین، زائران میلیونی از سراسر دنیا به عتبات عالیات مشرف می شوند، قطعا حضور مبلغین و حوزویاندر جمع آنان تاثیر بسزایی دارد.

حجت الاسلام کاظمی راد در پایان به آمادگی طلاب مدرسه امیرالمومنین(ع) برای حضور در همایش عظیم اربعین اشاره کرد و گفت: طلاب این مدرسه طبق سنوات گذشته در شهرهاي نجف، كربلا و در بین مسيرها به صورت خودجوش و جهادی به تبلیغ می پردازند.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha