چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدصمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان قم در  نشستی با رئیس و مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

حوزه/امام جمعه پردیسان گفت: در طرح اتحاد امامت و امارت برای اداره جامعه با محوریت مسجد، هر مسجدی با امام و امتش، یک جمهوری اسلامی در مقیاسی کوچک است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سیدصمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان قم در  نشستی با رئیس و مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  با اشاره به طرح اتحاد امامت و امارت برای اداره جامعه که با محوریت مسجد تدوین شده و در پردیسان قم در حال اجرا است، گفت: هر مسجدی با امام و امتش، یک جمهوری اسلامی در مقیاسی کوچک است، بدین معنا که هر محله یک سلول بنیادین از نظام جمهوری اسلامی است. امام جماعت مسجد، رهبر کوچک و شورای امر به معروفش که همان قوه قضائیه محسوب می شود برای پیشگیری از جرائم و پاکسازی محیط و امنیت اخلاقی؛ شورای اجرائی اش کابینه محله است و رئیس کابینه، محله یار است.

وی افزود:  محله یار، مثل رئیس جمهور منتخب مردم است و دوایر دولتی آن در بخش های آموزشی، خدمتی، امنیتی، انتظامی و ... عضو این کابینه هستند.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی ادامه داد: هیئت امنای این مسجد به منزله قوه مقننه هست که سیاستگذار و برنامه ریز است، یعنی در حقیقت امر به معروف و کابینه محلی و هیئت امنا سه قوه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی بیان داشت: ولی فقیه در این مقیاس کوچک، همان امام جماعت مسجد است. مامومین و مردم محله، امت هستند. همه مسئولان منتحب مردم هستند، یعنی مردم، هیئت امنا را انتخاب می کنند و حالت پارلمانی دارد.

وی افزود: هیئت امنا، محله‌یار را انتخاب می کنند و همچنین شورای امر به معروف را انتخاب می کنند. این کشور کوچک جمهوری اسلامی می تواند دارای ۱۰ هزار جمعیت باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha