جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  ربانی

حوزه/ مدیرکل پژوهش های عمومی حوزه های علمیه خواهران با تاکید بر نیاز سنجی پژوهشی، گفت: طلاب باید در بیان نتیجه تحقیق، شجاعت داشته و به درستی و صداقت تحقیق توجه ویژه نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین  ربانی مدیرکل پژوهش های عمومی حوزه های علمیه خواهران، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران قدسیه بهشهر با اشاره به اصول پژوهش، بیان کرد: برای این که یک پژوهشگر از آسیب های پژوهشی مصون مانده و در امر تحقیق موفق باشد، باید نیتش را درست و الهی نموده  و در این امر صبر زیادی داشته باشد؛ چرا که کارهای پژوهشی دیر بازده بوده و ممکن است دیر به نتیجه مطلوب و مورد هدف خود برسد.

وی با تاکید بر نیاز سنجی پژوهشی، افزود: امانت داری، پرهیز از شهرت طلبی و دنیا خواهی، عدم شتاب زدگی ، پرهیز از دخالت های شخصی و گروهی، عدم سرقت علمی، رعایت اولویت ها و روحیه انتقادپذیری از جمله اموری است که طلاب در امر پژوهش باید مدنظر داشته باشند.

این پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: طلاب باید سعی کنند تا نگاهشان در پژوهش فرآیندی بوده و در بیان نتیجه تحقیق، شجاعت داشته باشند. همچنین در این راه احترام و ارج گذاری به کاردیگران و درستی و صداقت امر  مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha