شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی- جلسه ستاد اربعین قزوین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: همایش عظیم اربعین به عنوان مانور اقتدار و عظمت اسلامی نه تنها امنیت کشورعراق، بلکه امنیت دیگر کشورهای اسلامی را تقویت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در جلسه هماهنگی برنامه های ستاد اربعین در استان قزوین، گفت: مراسم اربعین حسینی  امسال با حضور میلیونی زائران ایران و جهان حماسه بزرگ و فراموش نشدنی خواهد بود  و به عنوان مانور اقتدار و عظمت اسلامی نه تنها امنیت کشورعراق، بلکه امنیت دیگر کشورهای اسلامی را تقویت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در قزوین افزود: اربعین حسینی ثمره صدور انقلاب اسلامی به جهان بود و مسلمانان با این حرکت، بلوغ سیاسی و دینی خود را به جهانیان نشان خواهند داد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: همفکری، چاره اندیشی و استفاده از تجارب گذشته باعث می شود همه ساله حرکت بزرگ و حماسی اربعین موثرتر و منسجم تر از سال های قبل برگزار شود.

امام جمعه قزوین، حرکت تربیتی وفرهنگی اربعین را بهترین فرصت برای تبیین حقایق و وحدانیت دنیای اسلام واهداف حضرت زینب (س) دانست و اظهار کرد: در مراسم اربعین، طلاب، نخبگان و فرهیختگان و حتی مسئولین هیئات های  مذهبی و کسانی که قدرت نفوذ کلام را دارند، می توانند در بین راه و مواقع استراحت به دور از هر گونه اختلاف و تفرقه افکنی، اهداف متعالی اسلام ناب محمدی(ص) و قیام امام حسین(ع) را برای دیگران تبیین کنند.

وی ادامه داد: فریضه الهی و برزمین مانده امر به معروف و نهی از منکر، حفظ روحیه استکبار ستیزی، بصیرت و دشمن شناسی، به موقع عمل کردن و حمایت از مظلوم، مهمترین ابعاد قیام امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان بود که باید همیشه ودر طول تاریخ وهمچنین در مراسم اربعین حسینی به نحو شایسته ای تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدنی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اریعین حسینی همایش عظیم بیداری و ضد استکباری از سوی مسلمانان جهان است.

 امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه اربعین امتداد حرکت حضرت زینب (س) است، نقش حساس حضرت زینب(س) در حوادث و وقایع پس از عاشورا تا اربعین حسینی بسیار مهم است و آن حضرت با روشنگری، ماموریت خود را با انجام رساند.

برپایه این گزارش، رئیس ستاد بازسازی عتبات وعالیات استان قزوین نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در رابطه با اربعین حسینی ارائه داد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha