پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباس رحیمی

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی با تاکید بر این که روحانیت در دفاع مقدس با تمام وجود به صحنه آمد و عمامه خویش را کفن خود کرد، گفت: تعداد بالای شهدای روحانی نسبت به جمعیتشان در دفاع مقدس دلیلی بر این ادعا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام والمسلمین عباس رحیمی، شب گذشته در  یادواره41 شهید طلبه و روحانی شهرستان خمینی شهر و  گرامیداشت شهید آیت الله اشرفی اصفهان و شهید نواب صفوی، در مدرسه جوادالائمه(ع) این شهر، اظهار کرد: هدف ازبرگزاری این کنگره ها حفظ فرهنگ جهاد و شهادت است، چرا که اگرملتی بخواهد زنده و پویاد باشد باید  به این فرهنگ تمسک جوید.

وی با بیان اینکه امام راحل ملت ایران را زنده کرد  و روح انقلابی را در بطن ملت ایران دمید، گفت: انقلاب اسلامی ایران از لحاظ مختلف با انقلاب های جهان متفاوت است، چرا که در راس انقلاب اسلامی روحانیت ومرجعیت  قرار داشت

امام جمعه خمینی شهر تبا بیان این که انقلاب اسلامی، یک انقلاب حزبی وسیاسی نبود، بلکه یک بعثت و تحول اسلامی بود، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران باعث احیای ارزش های اسلامی شد.

حجت الاسلام رحیمی با تاکید بر این که امام راحل حق عظیمی بر گردن حوزه های علمیه  دارد، تصریح کرد: عزت و سربلندی امروز روحانیت و حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت های امام راحل است.

امام جمعه خمینی شهر با تاکید بر اینکه امام راحل تفکر انقلابی و دینی را تعمیق بخشید و بر این اساس روحانیت و حوزه های علمیه با روحیه انقلابی به صحنه آمدند، ادامه داد:  تعداد بالای شهدای روحانی نسبت به جمعیتشان در دفاع مقدس دلیلی بر این ادعا است. روحانیت شیعه با تمام وجود به صحنه آمد و عمامه خویش را کفن خود کرد.

رئیس ستاد کنگره 2300 شهید خمینی شهر به جایگاه والای شهید آیت الله اشرفی اصفهانی  اشاره کرد و افزود: جایگاه والای شهید آیت الله اشرفی اصفهان را می توان از متن پیام امام راحل متوجه شد. آرامش روح، اطمینان قلب و تارک هوای نفس و مطیع امر مولا از جمله توصیفات امام راحل درباره این شهید والامقام است.

وی با بیان اینکه طلبه باید ولایی و انقلابی باشد و نمی توان قبول کرد طلبه ای در حوزه امام زمان(عج) تحصیل کند و ولایت فقیه را قبول نداشته باشد، تصریح کرد: بحث تهذیب نفس باید در حوزهای علمیه تقویت شود و حوزه باید مروج انقلاب و اسلام، شهادت و مجاهدت باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha