پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی میناپور دیالی- مدیر حوزه لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان از اجرای طرح های "مباحثه ۳ نفره"، "استادیاری" و "مدیر پروری" در حوزه استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به این که یکی از برنامه های امسال مدیریت حوزه علمیه استان لرستان اجرای طرح "مباحثه ۳ نفره" در مدارس استان است، گفت: مباحثه از امتیازات ویژه نظام آموزشی حوزه است، لذا برای کیفیت بخشی به مباحثه های طلاب، ارتقاء دانش و فنون مباحثه و همچنین رفع اشکالات احتمالی در انجام مباحثه، به مدارس ابلاغ شده که از این پس با نظارت استاد، طلاب بصورت ۳ نفره به بحث علمی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه انجام مباحثه با نظارت اساتید متخصص در دروس گوناگون حوزه می تواند به ارتقاء دانش تبلیغی طلاب در آینده و همچنین قدرت بیان آنان نیز کمک کند، تصریح کرد:مباحثه ذهن طلبه را باز و قدرت تحلیل او را ارتقاء می دهد، لذا باید با جدیت به آن پرداخته شود.

اجرای طرح استادیاری

مدیر حوزه علمیه استان لرستان، اجرای طرح "استادیاری" در مدارس را از دیگر برنامه های حوزه استان اعلام کرد و افزود: در طرح استادیاری تلاش خواهد شد با شناسایی طلاب مستعد، توانمند و خلاق، از آنان در اداره کلاس ها استفاده گردد.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور هدف از اجرای طرح استادیاری در مدارس استان را آموزش قدرت تدریس و تبلیغ به طلاب برشمرد و گفت: در این طرح طلاب به عنوان استاد، دروس حوزه را به سایر طلاب آموزش می دهند.

اجرای طرح "مدیر پروری"

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان اجرای طرح "مدیر پروری" با هدف تربیت مدیران بومی برای اداره مدارس استان را از دیگر برنامه ها در سال تحصیلی جاری اعلام کرد و گفت: در این طرح اساتیدی که دارای استعداد، توان مدیریتی و همچنین برنامه های آموزشی ویژه برای ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس باشند، شناسایی و پس از آموزش های لازم، به عنوان مدیر می توانند در اداره مدارس مثمر ثمر باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha