چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام سیدجواد شهرستانی

حوزه/ نماینده حضرت آیت الله سیستانی گفت: دخیل کردن مسائل سیاسی در پیاده روی را آسیبی در این عرصه عنوان کرد و گفت: بالاترین اثری که این پیاده روی عظیم برای اسلام دارد، ذکر یا حسین علیه السلام و حسینی برگزار شدن آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی در دیدار اعضای ستاد موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: شور  حسینی و زیارت اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام به اندازه ای شده همگان عشق زیارت سید الشهدا در روز اربعین را دارند.
وی با اشاره به ورود بیش از یک میلیون و 600 هزار ایرانی به عراق، برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین در سال گذشته اظهار داشت: خروج چنین جمعیتی از یک کشور در برهه زمانی 20 روزه ایام اربعین برای امور عبادی و دینی، حضوری بی سابقه در تاریخ است.
نماینده حضرت آیت الله سیستانی با بیان این که هر ساله بر عظمت مراسم اربعین افزوده می شود، خاطرنشان ساخت: مردم عراق در طی سال مشغول امور روزمره خود هستند ولی در ایام اربعین، بسیج شده و با نهایت کرامت و اخلاص، از زائران حسینی پذیرایی کرده و این را نعمت خدا و افتخاری برای خود می دانند.
وی دخیل کردن مسائل سیاسی در پیاده روی را آسیبی در این عرصه عنوان کرد و گفت: بالاترین اثری که این پیاده روی عظیم برای اسلام  دارد، ذکر یا حسین علیه السلام و حسینی برگزار شدن آن است؛ باید این فرصت را غنیمت شمرده و نام سید الشهدا را محور وحدت مسلمانان قرار داد.
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با بیان این که خداوند و اهل بیت(ع) عنایت خاصی به اربعین دارند، گفت: مشاهده می شود که در ایام حج، که امکانات و هزینه های زیادی از سوی دولت عربستان انجام می شود، ولی همواره شاهد بروز حوادثی دردناک برای زائران بیت الله الحرام هستیم، در حالی که در اربعین حسینی که استقبال از زائران به صورت مردمی است؛ شاهد کمترین اتفاقی هستیم.
وی با ابراز خرسندی از برپایی موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در اربعین حسینی گفت: شما که در عرصه فرهنگی فعال هستید، باید از چنین ظرفیتی برای انتقال آموزه های ناب دینی بهره ببرید و شعائر الهی را زنده نگه دارید.
نماینده حضرت آیت الله سیستانی تخصص و تعهد را لازمه کار فرهنگی دانست و گفت: آنچه که بهترین استفاده را از تخصص و تعهده افراد می کند، داشتن مدیریت و سازماندهی قوی و جامع نگر است؛ زمانی که تعهد و تخصص بدون مدیریت مطرح باشد، نمی توان انتظار توفیقات بزرگ را داشت.
وی در پایان تمرکز اصحاب رسانه به مراسم با شکوه اربعین را ضروری دانست و گفت: اگر چنین جمعیت و حرکتی در هر جای جهان بود، بسیار آن را تبلیغ می کردند و بالاترین بهره ها از آن می بردند؛ ما نیز باید قدر این حرکت عظیم را بیش از پیش بدانیم و نسبت به رسانه ای کردن آن اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha