سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حج - مکه

حوزه/ نشست علمی بررسی برگزاری حج ابراهیمی سال ۹۵ ، به همت پژوهشگاه بین المللی المصطفی و با حضور طلاب، اساتید و پژوهشگران جامعه المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این نشست علمی که در سالن اجتماعات پژوهشگاه بین المللی المصطفی و با حضور طلاب، اساتید و پژوهشگران برگزار شد، سخنرانان حاضر در این جلسه به بررسی حج سال 95 در زمینه راهکارها، چالش ها و فرصت های آن پرداختند.

سخنرانان این نشست با تاکید بر این که آل سعود در حج امسال در فضای نبود ایران در این مراسم معنوی، شیعه هراسی را محور فعالیت های خود قرار داده بود، تصریح کردند: آل سعود از فضای غیبتی ایران اسلامی و با تبلیغ و القائات نادرست در میان حجاج در راستای تقویت ایران هراسی گام برداشته، همواره سعی نمود تا از عدم حضور ایران در این عرصه، بهترین استفاده را داشته باشد.

 در ادامه این نشست، تاثیر نابسامانی های عربستان در عرصه های سیاسی، اقتصادی و... بر حج امسال اشاره و بیان شد:‌ سوء مدیریت آل سعود در مناسک حج نه تنها موجبات نارضایتی حجاج بیت الله الحرام  را ایجاد نموده، بلکه این امر تبدیل به موضوعی برای اعتراض مبلغین وهابی و حتی عموم مردم کشور عربستان نسبت به سوء مدیریت های آل سعود شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha