پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عباس فرازی نیا

حوزه/ مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تلاش استكبار جهاني عليه اسلام، ابراز كرد: امروز که دسترسی به فسق، فجور، فساد و فحشا به راحتی امکان پذیر شده باید توجه بیشتری به «مراقبه» داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد حجت الاسلام عباس فرازی نیا در جمع طلاب مدرسه عباسقلی خان شاملو مشهد، گفت: امروز که دسترسی و وصول به فسق، فجور، فساد و فحشا به راحتی امکان پذیر شده است، باید توجه بیشتری به مراقبه، توکل و توسل داشته باشیم.

وی با اشاره به تلاش های استکبار جهانی و استفاده از ابزارهایی چون جنگ، کودتا، فشارهای سیاسی و تحریم های اقتصادی برای غلبه بر جبهه حق، عنوان کرد: عظمت و شرافت ویژه گروهی است که تحت ولایت خداوند هستند و جولان طرفداران شیطان مانند حباب روی آب زودگذر و از بین رفتنی است.

حجت الاسلام فرازي نيا با تأکید بر این که جهل، غفلت و اسارت، مهم ترین عوامل در ایستایی و عدم پیشرفت اسلام بوده است، اظهار کرد: برخی هنوز نسبت به احکام و اعتقادات اولیه اسلام جهل دارند و آن ها را درست درک نکرده اند که اين امر سبب ایجاد فاصله میان آنها و حقیقت اسلام ناب شده است.

وی در ادامه با هشدار نسبت به رواج مدرک گرایی در حوزه های علمیه، گفت: پس از تهذیب، تمام همت طلاب باید بر عالم شدن و فهمیدن دین متمرکز شود.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی، در مورد عامل غفلت در ممانعت از پیشرفت اسلام، یادآور شد: فلسفه اصلی جلسات اخلاق و نشست های تربیتی، هدایت انسان های آگاه اما غیر عامل به سمت انجام اعمال و بایسته های دینی و دوری از محرمات است.

حجت الاسلام فرازی نیا در توضیح عامل اسارت نیز بیان کرد: شهوت، قدرت طلبی، ریاست طلبی، مدرک گرایی و به دنبال اهداف احزاب و گروه های مختلف بودن، انسان را از تلاش در جهت پیشرفت دین باز می دارد و باعث می شود که او به خاطر مصداق های یاد شده، از برخی اصول حقه دینی دست بردارد.

تعلیم و تربیت باید توامان باشد

وی، هدف مکتب نبوی را تبدیل زندگی مردم به بندگی حضرت حق و قانون اساسی آن را قرآن معرفی کرد و ادامه داد: قرآن معجزه جاودان پیامبر اسلام(ص) است و دارای کاربرد در همه ابعاد زندگی بشر است كه طلاب باید از این ویژگی قرآن کریم دفاع کنند و در مقابل شبهات آن بایستند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به آیه «سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى...» (اسراء/ 1)، گفت: عالی ترین درجه پیامبر اسلام(ص)، عبدالله بودن ایشان است که حتی از رسول الله بودن نیز بالاتر مي باشد.

حجت الاسلام فرازی نیا، تعلیم و تربیت را دو عنصر تشکیل دهنده مکتب نبوی برشمرد و با تأکید بر اهمیت توامان بودن این دو عنصر، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی کلاس های اخلاقی و تربیتی را در گروه کلاس های جنبی دسته بندی می کنند و اهمیت کمی برای آن ها قائل هستند، در حالی که قرآن تزکیه را مقدم بر تعلیم بیان کرده است.

اقدامات دشمن در برابر گسترش اسلام

وی در پاسخ به این سؤال که با وجود اکمال دین و وعده قرآن به فراگیر شدن مکتب نبوی در آیه «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» (صف/ 9)، چرا هنوز این مهم محقق نشده است، عنوان کرد: دلایل این امر را می توان در دو گروه همت کم مسلمانان و تلاش های دشمنان خلاصه کرد.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی در مورد اقدامات دشمن در برابر مکتب رهایی بخش اسلام توضیح داد: دشمن در هر یک از استراتژی های ترور فیزیکی، توقف اسلام و انحراف اسلام ناکام بود، اما در انحراف مسلمین موفق شد، تا جایی که مسلمانان حجت خدا را به قصد قربت به قتلگاه بردند.

منطق، حماسه و احساس؛ سه عنصر اصلی نهضت حسینی

حجت الاسلام فرازی نیا منطق و استدلال، حماسه و ایثار و احساس و عاطفه را عناصر اصلی نهضت حسینی برشمرد و در بیان اهمیت منطق و استدلال گفت: طلاب حوزه علمیه باید به تقویت عقلانیت در جامعه دامن بزنند، چراکه مباحث منطقی و فلسفی مقوّم ذات حقیقی انسان بوده و تصمیمات عالمانه و عاقلانه تر او را موجب می شود.

وی، ضمن حکیمانه خواندن جمله رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «با تکیه بر فرهنگ عاشورا می توان امام زمانی شد»، اظهار کرد: افرادی در قیام مهدوی دارای اعتبار خواهند بود که منتظران واقعی ظهور باشند و انتظاری را می توان نتیجه بخش دانست که بر سه عنصر امید، عمل و اعتقاد تکیه داشته باشد.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اهمیت تحصیل در مکتب امام صادق(ع)، ابراز کرد: طلابی که پس از تحصیل در دانشگاه، با یک انتخاب آگاهانه راه تحصیل در حوزه علمیه را برگزیده اند، باید جهت قرار گرفتن در لیست طلایه داران ظهور همت والایی داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha