جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین

حوزه / معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي گفت: سه موكب به نام مبارك امام رضا(ع) در پايانه مرزي مهران، مسير نجف به كربلا عمود ٢٨٥ و در مجاورت حرم امام حسين(ع) در شهر كربلاي معلي به زائران اربعين حسيني خدمت رساني خواهند كرد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سيدخليل منبتي در جلسه شوراي معاونان و مشاوران آستان قدس رضوي گفت: موكب بزرگ الامام رضا(عليه السلام) در مسير نجف به كربلاي معلي و در زميني به مساحت٤٠ هزار مترمربع وقف آستان مقدس رضوي شده كه با ٨ هزار مترمربع بناي ايجاد شده، امكان اسكان و پذيرايي از ٥ هزار نفر را دارد.

وي اظهار کرد: در پايانه مرزي مهران نيز ٢ آشپزخانه مركزي احداث شده كه هنگام بازگشت زائران از زيارت اربعين ظرفيت پذيرايي از ١٥٠ هزار زائر امام حسين(ع) را خواهد داشت.

وي تصريح كرد: در كربلاي معلي نيز در مجاورت حرم مطهر امام حسين(ع) موكبي به نام امام رضا(عليه السلام) راه اندازي شده كه با محوريت خادمان بارگاه منور رضوي روزانه از ٣٠ تا ٤٥ هزار نفر در طول شبانه روز پذیرایی می کند و تا ٢ روز پس از اربعين حسيني برپاست.

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي با اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته در راستاي افزايش سطح كمي و كيفي خدمات به زائران پياده امام رضا(عليه السلام) و هيئت­های مذهبي كه از سراسر كشور به مشهد مقدس مشرف مي شوند، گفت: با همكاري خادمان آستان قدس رضوي در سال جاري ٤١ ايستگاه برون شهري و ٤١ ايستگاه درون شهري به ارائه خدمات مي پردازند.

وي گفت: در ايستگاه هاي برون شهري روزانه ١٩ هزار و ٩٠٠ وعده صبحانه، ١٩هزار و ٧٣٩ وعده ناهار، ١٩ هزار و ٣٥٠ وعده شام و ٢٠ هزار ميان وعده در بين زائران پياده توزيع مي شود.

منبتي بيان کرد: در اين ايستگاه ها قابليت اسكان حداكثر ٢١ هزار و ٢٠٠ نفر از زائران عزيز را فراهم آورده ايم.

وي افزود: در داخل شهر مقدس مشهد نيز با مشاركت خادمان و خدمتگزاران بخش هاي مختلف حرم مطهر رضوي، روزانه ٢٧ هزار وعده صبحانه، ٣٦ هزار وعده ناهار، ٢٧ هزار و ١٠٠ وعده شام و ٥٤ هزار و ٤٠٠ و ميان وعده بين زائران پياده امام رضا(ع)توزيع مي شود.

منبتي تصريح كرد: در ايستگاه هاي درون شهري آستان قدس رضوي امكان اسكان ٢٣ هزار و ٩٠٠ زائر عزيز فراهم شده است.

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي گفت: در تمامي ايستگاه هاي درون شهري و برون شهري اين نهاد معنوي، خدمات٢٤ ساعته پزشكي و پرستاري به زائران ارائه مي شود.

وي بيان کرد: براي استقبال و پذيرايي از هيئت­های مذهبي نيز برنامه ريزي هاي دقيقي صورت گرفته و امكان برگزاري مراسم عزاداري و پذيرايي با غذاي متبرك براي آنان وجود خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha