جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ناصری

حوزه / آیت الله ناصری گفت: عزت دائمی در طریقی است که خدا تعیین کرده است؛ مسلمان باید تسلیم حق و شیعه باید پیرو حق باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، طلاب ممتاز پژوهشی،فرهنگی،آموزشی موسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان با آیت الله ناصری دیدار کردند.

آیت الله ناصری در این دیدار گفت: هدف خواهران طلبه که تحصیل در حوزه های علمیه می باشد  هدفی مقدس و  مورد رضایت خداوند است زیرا فرد می خواهد از طریق علم و دانش خود را به حقیقت ولایت، توحید و عبودیت برساند.

 استاد اخلاق حوزه علمیه تاکید کرد: هدف از خلقت رسیدن به کمال توحیدی است و حال آنکه عده ای اسیر نفس هستند و عده ای اسیر حق .

آیت الله ناصری  بابیان این که: حضرت حق ما را در عالم ذر خلق کرده و همه آنجا به رب بودن او اقرار کردیم و  قالوا بلی گفتیم، تصریح نمود:  از عالم ذر سیر نزولی پیدا کردیم، حال که به ذهن من القا کرده است که به حوزه بروم، باز او مدیر و مدبر است پس چرا از او غافلیم؟!

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: عزت دائمی در سیر به طریقی است که خدا تعیین کرده است؛ مسلمان باید تسلیم حق و شیعه باید پیرو حق باشد.

آیت الله ناصری،علم و عمل را ابزار سعادت و تکامل دانست و گفت: خواهران طلبه باید بیشتر توجه تان به هدف باشد که هدف مقدس است و باید بنده و پیرو او باشیم «و التامّین فی محبة الله», محبت به او داشته باشیم که خدا ما را غرق نعمت کرده است، پس چرا از او غافلیم.

وی با اشاره به حدیث« من عرف نفسه فقد عرف ربّه» بیان داشت: وجود کامل انسان، یعنی یک دنیا خودشناسی که خواهران طلبه باید بدانند که برای گذر از این عالم دنیا، مشکلات زیادی در پیش داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha