چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
توليت آستان قدس رضوي در ديدار با ائمه جماعت حرم مطهر رضوي

حوزه / توليت آستان قدس رضوي در ديدار با ائمه جماعت حرم مطهر رضوي گفت: پاسخ دقیق و علمی به شبهات از مهمترین ماموریت های امروز روحانیت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سيد ابراهيم رئيسي، در ديدار با ائمه جماعت حرم رضوي كه امروز سه شنبه 11 آبان ماه در تالار ولايت حرم مطهر برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت عظیم آستان قدس رضوي در راستای تحکیم مبانی و احکام اسلام در قلوب بهره برد، گفت: ایجاد چنین اجتماعات عظیمی در یک نقطه بسیار مشکل است، اما به بركت نام مبارک حضرت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا(علیهم‌السلام)، این اجتماعات هر روز و شب در هنگام نمازهاي جماعت رقم می‌‌خورد و به برکت معنویت حاکم بر این فضای نورانی، قلب‌‌ها آماده پذیرش سخن حق است.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان،‌ در ادامه به اهميت مسئله پاسخ‌گويي به سئوالات شرعي در حرم مطهر اشاره و تصريح كرد: مقوله‌ پاسخ‌گویی به مسائل دینی باید به گونه‌ای در حرم مطهر رضوی قوی و در دسترس باشد که هر زائری خواستار رفع شبهاتش بود، بدون دریافت ‌پاسخ و همراه با شبهه از این حرم ملکوتی خارج نشود.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بیان اینکه بنای کار آستان قدس رضوی بر توسعه کمی و کیفی فضای فرهنگی و ارائه پاسخ دقیق و علمی به شبهات است، اظهار کرد: مراکز پاسخ گویی دینی زیادی در سطح کشور فعال هستند، اما کدام یک جایگاه پاسخ‌گویی در حرم منور امام علی بن موسی الرضا(ع) را دارد؟ نباید از تاثیرات ذاتی و الهی این صحن و سرای ملکوتی غافل باشیم و به همین منظور توسعه کمی و کیفی امور فرهنگی و به ویژه پاسخ‌گویی به سئوالات دینی در دستور کار قرار گرفته است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود بر توجه به فضاي معنوي حريم حرم مطهر حضرت رضا(عليه‌السلام) تاكيد و خاطرنشان كرد: حریم حرم با فضاي معنوي حرم، بايد تناسب داشته باشد، زيرا تداومي از حرم است. بنابراين بايد تناسب آن بگونه‌اي باشد كه زائر با دلي آماده بتواند وارد فضاي سراسر نور و معنويت حرم مطهر شود.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان، با اشاره به نقش اصناف و بازاريان براي تعميق معنوي فضاي حريم حرم مطهر، گفت: بازاریان مشهد با توجه به اینکه با زائران بارگاه مطهر رضوی در ارتباط هستند، نقش الگو و فرهنگ ساز برای سایر بازاریان را در سایر شهرها و بلاد دارند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه باید مفاهیم خدمت، خادم و مخدوم توسعه یابد و خدمات را در سطح کشور و جهان اسلام توسعه دهیم، عنوان کرد: بنا داریم تا با استفاده از تخصص متقاضی خدمت در بارگاه منور رضوی، سطح خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان را گسترش دهیم؛ به گونه‌ای که هر فردی بتواند با استفاده از تخصص خود به بارگاه منور رضوی و محرومان در هر نقطه از کشورخدمت‌رسانی داشته باشد.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی یکی از باشکوه ترین و منظم‌ترین برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی را برنامه‌های نماز جماعت دانست و اظهار کرد: به طور متوسط حدود 90 درصد از زائران بارگاه قدس رضوی در نمازهای جماعت حرم مطهر شرکت می‌کنند.

وی تعداد ائمه جماعت حرم مطهر را 60 روحانی معرفی و تصریح کرد: ائمه جماعت بارگاه مقدس حضرت امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) عموما از جمله اساتید و علمای برجسته حوزه‌های علمیه هستند؛ همچنین 90 مکبر و 1500 نفر انتظامات برای برگزاری هرچه باشکوهتر نمازهای جماعت حرم مطهر رضوی همکاری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تاکید بر اینکه نماز‌های باشکوه حرم مطهر رضوی یکی از جلوه‌های اقتدار تبلیغی و فرهنگی جهان تشیع است، اظهار كرد: این نمازها یکی از منظم‌ترین برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر هستند که تقریبا همگی در رأس ساعت و بدون تاخیر برگزار می‌شوند.

همچنين در اين ديدار تعدادي از ائمه جماعت حرم مطهر رضوي به طرح ديدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha