جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۲ ماه محرومیت برای ورزشکار انگلیسی به خاطر توهین به اسلام

حوزه/ لوئیس اسمیت، ورزشکار ژیمناستیک انگلیسی و دارنده مدال برنز المپیک به خاطر انتشار ویدئوی توهین آمیز علیه اسلام، به ۲ ماه محرومیت از فعالیت ورزشی محکوم شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از breitbart.com،  لوئیس اسمیت قهرمان المپیک انگلیسی به خاطر انتشار ویدئوی توهین آمیز علیه اسلام، به مدت 2 ماه از فعالیت ورزشی محروم شد.

لوئیس اسمیت به همراه لوک کارسون، دوست و هم تیمی سابقش در تیم ملی ژیمناستیک انگلیس، در یک مراسم عروسی، در حالی که در حالت غیرعادی و مست بوده‌اند،  فریضه نماز را با حرکاتی توهین آمیز به باد تمسخر گرفته و این ویدئوی توهین آمیز در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد.

انتشار این ویدئوی توهین‌آمیز خشم کاربران مجازی و مسلمانان انگلستان را برانگیخته، به طوری که اسمیت مجبور به عذرخواهی شده و برای ابراز ندامت، از چند مسجد در انگلستان بازدید کرد. او سپس در صفحه فیس بوکش درباره بازدید از مساجد لندن نوشت و اعلام کرد که قصد دارد درباره اسلام و جامعه مسلمانان بیشتر بداند.

با این حال به نظر می‌رسد که جین آلن، سرپرست کمیته اجرایی ژیمناستیک بریتانیا از رفتار او متقاعد نشده و در این باره نوشت: خوب است که این دو ورزشکار ابراز ندامت و شرمندگی می‌کنند و ما امیدواریم که در آن‌ها در آینده از صفحات اجتماعی‌شان برای تاثیر مثبت بر ورزش و جوامع استفاده کنند.

لوئیس اسمیت برنده مدال برنز المپیک ریو 2016 می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha