سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ رئیس مرکز خدمات گفت: حضور روحانیون در مناطق مختلف می‌تواند از بسیاری از مشکلات و بزهکاری ها جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در دیدار استاندار گیلان در رشت با اشاره به اینکه مرکز خدمات با هدف تأمین حداقل حقوق شهروندی طلاب و روحانیون تأسیس شده است، گفت: مرکز خدمات به حوزویانی خدمت ارائه می‌کند که در هیچ اداره و ارگانی شاغل نبوده و مشغول تحصیل و تدریس هستند و تنها از طریق شهریه زندگی خود را می‌گذرانند.

وی با اشاره به جامعه هدف مرکز خدمات بیان کرد: طلاب و روحانیون سراسر کشور اعم از طلاب برادر و خواهر و شیعه و سنی و ایرانی و غیر ایرانی زیر چتر حمایتی مرکز خدمات قرار دارند.

رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه اثرات معنوی و اجتماعی روحانیت در جامعه فراوان است، گفت: حضور روحانیون در مناطق مختلف می‌تواند از بسیاری از مشکلات و بزهکاری ها جلوگیری کند و خلأ روحانیون در جامعه اثرات منفی بسیاری بر جای خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه حوزه نسبت به مراکز دیگر آموزشی و دانشگاه از بودجه بسیار کمتری برخوردار است، ادامه داد: اساتید حوزه با اینکه تمام وقت خود را به تدریس و تحقیق می‌پردازند اما امکانات بسیار محدود و کمتری نسبت به اساتید دانشگاه برخوردار هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به امکانات بسیار کم و محدود حوزه علمیه گفت: بسیاری از ارگان‌ها از اردوگاه‌های متعددی در سراسر کشور برخوردارند ولی هنوز یک اردوگاه ویژه روحانیون در کشور نداریم.

وی با بیان اینکه در گذشته روحانیون با خیرین ارتباط وسیعی داشته‌اند، عنوان کرد: حیات روحانیت در ارتباط با مردم است و روحانیون در طول تاریخ عجین با مردم بوده‌اند و نباید این ارتباط کم شود.

رئیس مرکز خدمات به استفاده از ظرفیت‌های استان‌ها اشاره کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت‌های استانداری برای ترغیب خیرین و مردم برای حمایت از این قشر تأثیرگذار در جامعه استفاده کرد.

وی با اشاره به سفرهای استانی مسئولین مرکز خدمات ابراز داشت: در این سفرها مسئولین مرکز خدمات با حضور در تمامی مدارس علمیه سطح استان ضمن دیدار صمیمانه مشکلات آنها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود که در استان مسجدی نباشد که به دلیل مشکلاتی خاص مانند مسکن بدون روحانی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha