پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام

حوزه / نماینده ولی‌فقیه چهارمحال و بختیاری گفت: بعضی‌ انسان‌ها از آن جا که ضعیف هستند، فکر می‌کنند برای بر طرف کردن ضعف خودشان و اطرافیانش باید جلوی بیگانه سرخم کرده و به آن‌ها امتیاز بدهند تا به شرایط مطلوب دست پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از شهرکرد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد امروز در دیدار پرشور جمعی  از دانش آموزان گفت: پیام دانش‌آموزان ایرانی، ۱۳ آبان‌ماه، هفته بسیج دانش‌آموزی و شهدای دانشجو و دانش‌آموز استقامت، استمداد از خداوند متعال و اهل‌بیت(ع) و در مقابل دشمنان اسلام و خدا مقاوم و محکم بودن است زیرا این عوامل زمینه ایجاد برکت در عمر آن‌ها را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام در این دیدار که در آستانه سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و هفته بسیج دانش‌آموزی، برگزار شد، هفته بسیج دانش آموزی و سیزده آبان  روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را ایامی عبرت آموز و توجه دهنده برای نسل جوان به ویژه دانش آموزان دانست.

وی با یادآوری این که گرامیداشت این ایام نباید صرفا در حرف، شعار و ظواهرباشد تاکیدکرد: این ایام و روزها را باید با إراده‌ی تحول درونی، معرفت، بینش، بصیرت و افزایش شناخت همه جانبه گرامی‌داشت نَه آن که تنها به ظواهر بسنده کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام تصریح‌کرد: اگر ما به جایی برسیم که تنها به ظواهر این ایام و روزهای ارزشمند  و گِرد هم جمع شدن و محفلی شکل‌دادن بَسنده کنیم و این ایام تحول جدی در ما ایجاد نکند و درسی از آن نگیریم قطعا اتلاف وقت و ناسپاسی به درگاه الهی است و در پیشگاه خدای متعال به خاطر هدردادن  سرمایه عمر و جوانی که به ما عطا کرده باید پاسخگو باشیم و عذابی دردناک در انتظار ما خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر این که جوانی نعمتی بسیار ارزشمند است افزود: سپاس‌گزاری وشکر این نعمت آن است که دوران جوانی به بطالت و دل‌خوش کردن به تجملات و ظواهر فریبنده دنیا و سرگرم ظواهر و روزمرگی‌ها شدن، سپری نشود.

وی امام خمینی(ره) را از مصادیق بارز انسان‌های دارای عمر پربرکت دانست و تصریح کرد: آن چه که امام خمینی(ره) را به این جایگاه و مقاوم رساند و به عمر ایشان برکت بخشید تا آن‌جا که توانست دنیا را متحول کند، باور توحیدی، تبعیت محض از خدای متعال و به هیچ چیز غیر از خدا توکل نکردن، برقراری  پیوند خالص و عمیق با اولیاء الهی بود.

این استاد حوزه، اقامه نماز اول وقت، ترک گناه و معصیت، دوری از حرام الهی و احترام به بزرگ‌تر به ویژه والدین و اساتید را از عوامل مهم برکت یافتن عمر امام خمینی(ره) بیان کرد و جوانان را بر عمل کردن به این آموزه‌های ارزشمند دینی توصیه کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام خاطرنشان‌کرد: آن چنان عامل ماندگاری و نفوذ کلام امام خمینی(ره) و بیرون رانده شدن شاه و استکبار جهانی از این کشور شد، باور توحیدی و ایمان امام خمینی(ره) به خدای متعال بود.

وی برکت و سربلندی را در گرو پشتیبانی و تمسک جستن به اهل بیت عصمت و طهارت خواند و گفت: توصیه من به شما جوانان این است که اولیاء الهی را یاور خودتان قرار دهید و از آن‌ها عاجزانه و خالصانه  بخواهید که عمر شما را با برکت قرار دهند تا بتوانید دشمنان اسلام را خوب بشناسید و فریب انحراف‌ها و فرقه‌های ضاله و فضای مجازی را نخورید و در انجام وظایف و کسب تحصیل موفق باشید و در آینده در جهت خدمت به جامعه و نظام اسلامی قدم بردارید.

نماینده ولی‌فقیه در استان چهار محال و بختیاری  افزود: بعضی‌ انسان‌ها از آن جا که ضعیف هستند، فکر می‌کنند برای بر طرف کردن ضعف خودشان و اطرافیانش باید جلوی بیگانه سرخم کنیم و به آن‌ها امتیاز بدهند تا به شرایط مطلوب دست پیدا کنند در حالی که این چنین نگاهی غلط است و ناشی از نشناختن خدا و سرمایه عظیم ائمه معصومین(ع) است و آن زمان هم که انسان سرمایه‌های خودش را نشناخت، قطعا فریب دشمن را می‌خورد.

در ابتدای این دیدار سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی چهارمحال و بختیاری نیز تقدیم ۵۵۰ دانش آموز شهید استان به نظام جمهوری اسلامی را نشان از وفاداری این قشر به ولایت عنوان کرد.

سرهنگ دوم پاسدار حاتم ریاحی افزود: برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و بصیرت افزایی، دیدار دانش آموزان با خانواده شهدا، برگزاری صبحگاه سراسری و نواختن زنگ ایثار و شجاعت در واحدهای مقاومت دانش آموزی و حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان از برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در استان است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha