جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نجفی استاندار گیلان

حوزه/ اگر حضور روحانیون در مسجد کمتر شود آسیب‌زا خواهد بود و باید تلاش کرد تا با حضور روحانیون ، مساجد همچنان پناهگاهی برای مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، دکتر نجفی در دیدار با رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه روحانیت قبل از انقلاب مظلوم بود و بعد از انقلاب نیز مظلوم هستند، گفت: هنوز هم طلاب و روحانیون با مشکلات بسیاری رو به رو هستند و با سختی و مشکلات بسیاری به تحصیل می‌پردازند.

وی تصریح کرد: بنده و بسیاری از مدیران استان افتخار می‌کنیم که پای منبرها و موعظه‌ها بزرگ شده‌ایم و علاقه‌مند به روحانیت بوده و مشکلات آنها را می‌دانیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه روحانیون نیز حق دارند که مانند دیگر مردم از حداقل امکانات معیشتی بهره‌مند باشند، گفت: روحانیت نیز مانند دیگر ارگان‌ها به مراکز فرهنگی و آموزشی در مناطق مختلف کشور نیاز دارند و مطمئناً رفت و آمد روحانیون در این مناطق آثار مثبت اجتماعی بسیاری برای منطقه خواهد داشت.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه فضای مسجد نباید از اقتدار روحانیت خالی باشد، ابراز داشت: اگر حضور روحانیون در مسجد کمتر شود بازاری‌ها، کسبه و مسجدی‌های اصیل از این فضا دور می‌شوند که آسیب‌زا خواهد بود و باید تلاش کرد که روحانیون حرف اول و آخر را در مسجد بزنند تا مساجد همچنان پناهگاهی برای مردم باشد.

نجفی در پایان خواستار برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری مسکن استان شد تا بتواند گام مثبتی برای خانه‌دار شدن حوزویان استان بردارد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha