پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوز/ خدمت رسانی عمل و شجره طیبه ای بود که امام راحل آن را در نظام جمهوری اسلامی نهادینه کردند؛ ولی متاسفانه هنوز فرهنگ قرآن و اسلام به طور کامل در جامعه عملی نشده است.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار معاون حمایت وسلامت کمیته امداد امام  خمینی(ره)   با بیان اینکه خدمت به مردم از ارزش و جایگاه بالایی در اسلام برخوردار است گفتند: هیچ عملی محبوبتر از خدمتگزاری به مردم نیست و این چنین انسانی در پیشگاه خدا از اجر بسیار بالایی برخوردار می باشند.

این مرجع تقلید افزودند: خدمت رسانی عمل وشجره طیبه ای بود که امام راحل آن را در نظام جمهوری اسلامی  بنیانگذاری و نهادینه کردند؛ ولی  متاسفانه هنوز فرهنگ قرآن و اسلام به طور کامل در جامعه عملی نشده است.

معظم له بیان داشتند: جامعه  اسلامی طوری  باشد که در آن فقر و جهل نباشد باید آن قدر درست برنامه ریزی و فعالیت کرد که جامعه ای از هر لحاظ متوازن، همدل و یکسان باشند، ولی تا کنون چنین جامعه ای به وجود نیامده است.

 ایشان افزودند: فقر عارضه است، نباید در جامعه اسلامی فقر باشد در غیر این صورت به قوانین آن درست عمل نمی شود.

سه میلیون و دویست هزار نفر مدد جو درکشور

معاون حمایت وسلامت کمیته امام راحل(ره) نیز در این دیدار  گفت: مهمترین فعالیت  کمیته امداد امام خمینی(ره) تامین جهیزیه، وام های کارگشایی، وام اشتغال و کمک های موردی، کمک رسانی به 33 هزار خانوار  زندانی است.

فاطمه رهبر  افزود: حدود سه میلیون و دویست هزار نفر مدد جو درکشور داریم از این تعداد گروهی زنان بی سر پرست و گروهی سالخورده و از کار افتاده می باشند.

وی با بیان اینکه 200 هزار یتیم در کشور هستند و از طریق حامیان حمایت می شوند ابراز داشت:  اقدامات درمانی و راه اندازی صندوق ولایت هم از دیگر فعالیت های این کمیته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha