پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سردار محمدرضا نقدی - رئیس سازمان بسیج مستضعفین

حوزه/ رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر با آمریکا مبارزه نکنیم، دین مان و اسلام مان را از دست می دهیم، چرا که آمریکا طاغوت است و اگر کسی حاکمیت طاغوت و استکبار را نفی نکرد، اسلام او و دین او زیر سؤال می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار محمدرضا نقدی،  امروز در مراسمی به مناسبت گرامیداشت یوم الله 13 آبان که با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه مروی تهران برگزار شد، اظهار داشت: اولین راه پیوند با خداوند، کفر ورزیدن و دشمنی کردن با طاغوت است و اصولا این مهم اولین شرط مسلمانی است، چرا که می بینیم اولین کلمه ای که باید برای مسلمان شدن به کار برد، کلمه «لا» به معنی فارسی «نه» است که در جمله «لا اله الی ا...» به کار می بریم.

وی افزود: اصولا بعد از «لا» گفتن و دشمنی کردن با طاغوت و نفی الهه های غیر خداست که پذیرش تسلیم انسان در برابر خداوند قبول می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنان خود با بیان این که امام خمینی(ره) تأکید می کردند که اکثریت محتوای دین اسلام، سیاسی است، گفت: به نظر بنده اصلا اساس اسلام سیاسی است، چون مقدمه ورود به حقیقت آن، نفی طاغوت و الهه های غیر خداست.

وی در ادامه با گرامیداشت یوم الله 13 آبان و با بیان این که مبنای مبارزات مردم ایران با رژیم طاغوتی شاه، مبنایی مکتبی بوده و نباید به عنوان یک مسئله سطحی به آن نگریست، گفت: اصولا اگر مبارزه با آمریکا نکنیم، دین مان و اسلام مان را از دست می دهیم، چرا که آمریکا طاغوت است و اگر کسی حاکمیت طاغوت و استکبار را نفی نکرد، اسلام او و دین او زیر سؤال می رود.

سردار نقدی یادآور شد: ملت ایران در سال های مبارزه با رژیم شاه، حقیقت ایمان به خدا را درک کرده بود و به رهبری امام خمینی(ره) وارد میدان مبارزه با رژیمی شد که از سوی طاغوت یعنی آمریکا حمایت می شد اما خدا به ملت ایران کمک کرد تا بر طاغوت و حاکمیتی که همه قدرت را در دست داشت، پیروز شود.

وی با بیان این که تمام ابرقدرت های دنیا از جمله آمریکا، شوروی، انگلیس، چین و ... رژیم شاه حمایت می کردند، گفت: در زمان شاه، یک شهر ایران گاز نداشت، اما لوله های گاز ایران به شوروی گازرسانی می کرد و طبیعی هم بود که وقتی این خدمات داده شود، حمایت هم ببیند؛ اما اگر چه تمام ابرقدرت ها پشت شاه بودند، اما ملت ایران به خواست خدا پیروز شد چون وعده خداست که اگر برای خدا به میدان بیایید، خدا یاری تان می کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنان خود با اشاره به دوران دفاع مقدس نیز گفت: در 8 سال جنگ تحمیلی تمام ابرقدرت ها با صدام بودند و پیشرفته ترین سلاح ها و انواع مواد غذایی را در اختیار رژیم عراق قرار داده بودند اما ملت ایران با اتکاء به خداوند پیروز شد.

وی با بیان این که عراق علاوه بر حمایت های مادی، از حمایت های معنوی غرب نیز بهره می برد، خاطرنشان کرد: با وجود این که صدام در همان دوران جنگ، حدود یک میلیون نفر از مخالفان سیاسی خود را در داخل خود عراق، اعدام کرد، اما هیچ نهاد حقوق بشری دنیا او را محکوم نکرد اما امروز که شایعه اقدام غیر اخلاقی یک نفر در ایران پیچیده، بسیاری از رسانه ها و مخصوصا رسانه های خارجی و بیگانه، به بهانه حقوق بشر روی آن بحث های بسیار زیادی می کنند در حالی که همین رسانه ها در مقابل کشتار یک میلیون مخالف سیاسی صدام حسین سکوت کرده بودند.

سردار نقدی در ادامه سخنان خود با بیان این که ملت ایران توانمندی خود را در سال های مختلف و به ویژه در دوران دفاع مقدس اثبات کرده است، گفت: متأسفانه امروز عده ای می گویند و ادعا می کنند که ما با برجام سایه جنگ را از سر کشور ایران دور کردیم در حالی که آن دلاوران مردان که جلوی ناوهای آمریکایی را در خلیج فارس گرفتند، سایه جنگ را از ایران دور کردند؛ و اصولا آمریکا و دیگر ابرقدرت ها از ایران می ترسند.

وی گفت: عده ای امروز مطرح می کنند که تا چه زمانی می خواهید به خصومت با آمریکا ادامه دهید و باید روزی این خصومت ها تمام شود؛ بله ما هم می گوییم باید تمام شود اما زمانی که طاغوت و روحیه طاغوتی نباشد؛ تا طاغوت هست، مبارزه ما هم هست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که انسان در همین مسئله مبارزه با باطل، آزمایش می شود، تا تبعیت واقعی او از ولایت و اسلام مشخص شود، گفت: متأسفانه عده ای امروز بعد از این که ملت ایران سالیان سال با عزت و افتخار مقابل دشمنان ایستاده و استوار است، می گویند باید با دشمن سازش و تعامل کنیم؛ سؤال این است که دشمنان ما از جمله آمریکا، از زمانی که ما با دست خالی مقابل آنان ایستادیم و پیروز شدیم، قوی تر شده اند یا ضعیف تر؟ پاسخ این است که به مراتب ضعیف تر شده اند و این ضعف در همه امور سیاسی، نظامی، اقتصادی و ... آنان آشکار است.

وی افزود: در آن زمان که ایران مقابل آمریکا ایستاد و شاه را سرنگون کرد، رئیس جمهور آمریکا به هر کشور دنیا که می رفت گلباران می شد، اما امروز با نفوذ انقلاب اسلامی به سراسر دنیا، رئیس جمهور آمریکا به هر کشوری می رود، سنگباران می شود.

سردار نقدی اضافه کرد: از زمان تحقق انقلاب اسلامی ملت ایران، حتی یک هدف مورد نظر آمریکا در فلسطین تحقق نیافته است؛ آمریکا از 5 سال پیش در تلاش بود تا دولت سوریه را ساقط کند اما نتوانسته غلطی کند؛ آمریکا در 29 ماه گذشته تلاش کرد تا فرد مورد نظر خودش در لبنان رئیس جمهور شود، اما در نهایت آن کسی که ایران خواست، رئیس جمهور لبنان شد.

وی با بیان این که آمریکا امروز ضعیف تر از آمریکای اول انقلاب ایران است، یادآور شد: وضعیت اقتصادی آمریکا نیز ناگوار است و امروز 20هزار میلیارد دلار بدهی دولت آمریکا به بانک هاست که روزانه 2 میلیارد و نیم دلار سود روزانه به آن اضافه می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که با وجود ضعف روز افزون آمریکا، ایران از روزی که انقلاب اسلامی در آن تحقق یافت، روز به روز پیشرفت کرده و قدرتمند تر شده است که یک نمونه از آن، حضور 5میلیون دانشجو در ایران، در حالی است که در زمان شاه اکثریت مردم بی سواد بودند، گفت: با وجود قدرتمند تر شدن ایران و ضعف آمریکا، سازش با دشمن چه موضوعیتی دارد که عده ای مطرح می کنند؟ آیا آدم های خوب تری شده اند؟ اگر خوب تر شده اند، پس حمایت از کودک کشی و آواره کردن مردم یمن توسط عربستان، چرا از سوی آمریکا حمایت می شود؟

وی با بیان این که مناظرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان داد که قرار است یک خبیث از بین دو خبیث رئیس جمهور این کشور شود، گفت: از کسانی که از مذاکرات حمایت می کنند باید پرسید که با مذاکره کدام مشکل حل شد که باز حل شود؟ یکی از دستاوردهای پسابرجام، دزدیده شدن 2میلیارد دلار از پول ملت ایران توسط آمریکا بود.

سردار نقدی افزود: شاید با وجود حرف های برخی افراد داخلی، دشمنان احساس می کنند که ما از مبارزه خسته شده ایم و حالا به دنبال غرامت گیری از ملت ایران هستند. یا مثلا در بحث پرونده کرسنت، ما را محکوم کردند که این هم از دستاوردهای پسابرجام است.

وی با بیان این که امروز هیچ دلیلی برای سازش ایران با آمریکا وجود ندارد، گفت: اصلا مردم دنیا ممکن است به ما بخندند که آن روز که شما هیچ نداشتید و حتی برای تهیه یک اسلحه ژ3 به مشکل بر می خوردید مقابل آمریکا ایستادید و پیروز شدید اما امروز که این همه سلاح و نیروی نظامی دارید و از طرفی آمریکا هم ضعیف شده، می خواهید با او سازش کنید؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: امروز عکس مقام معظم رهبری در نقاط مختلف دنیا از جمله آمریکای جنوبی در دستان مردم است و بسیاری از مردم دنیا حاضرند خودشان را برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران به شهادت برسانند.

وی تأکید کرد: ما در آستانه فتح و پیروزی هستیم و در این شرایط چرا باید با آمریکا سازش کنیم؟

سردار نقدی با بیان این که چندی پیش به یک خبرنگار فلسطینی گفتم که تا سال 2025 اثری از اسرائیل باقی نمی ماند، گفت: دشمنان امروز از نفوذ ایران در سوریه، لبنان، عراق و ... دستپاچه هستند و عده ای هم در داخل دستپاچه هستند چون با دشمن سر و سری دارند.

313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha