جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 397721
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۰
اعزام مبلغ

حوزه / معاون تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان از فعالیت ۱۱۲ مبلغ در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان خبر داد.

حجت الاسلام محمد ولی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با بیان این مطلب گفت:از این تعداد ۸۰ نفر بعنوان مبلغ طرح هجرت و ۳۲ نفر بعنوان مبلغ در مدارس امین به تبلیغ و تبیین آموزه های دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه مبلغان طرح هجرت با حضور در مساجد و خانه های عالم روستایی علاوه بر تبلیغ دینی در روستاهای اعزام خود در روستاهای همجواری که فاقد مبلغ هستند نیز به تبیین احکام و مسائل شرعی می پردازند افزود:مبلغان با همکاری رابطان دینی فرهنگی روستاها علاوه بر اقامه نماز جماعت در اجرای برنامه های تقویمی و مناسبتهای طول سال نیز به ایراد سخنرانی و تبلیغ می پردازند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه اجرای طرح ثقلین با محوریت آموزش برنامه های قرآنی و احکام از دیگر برنامه های مبلغان طرح هجرت است تصریح کرد:در این طرح با همکاری طلاب حافظ قرآن کلاس های روخوانی،روان خوانی،تجوید،حفظ قرآن و بیان احادیث اهل بیت ع به سنین مختلف ارائه می شود.

حجت الاسلام ولی پور با اشاره به اینکه برگزاری روزانه دو ساعت مشخص بیان احکام و مشاوره در مساجد شهری و روستایی در ساعت برای مراجعان نیز از دیگر برنامه های مبلغان است خاطر نشان کرد:پاسخگویی به سوالات شرعی،شبهات دینی،آسیب های اجتماعی و....از دیگر برنامه های مشاوره مبلغان مستقر در مناطق شهری و روستایی استان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مبلغان برنامه های منبر خود را در محورهای تبیین ابعاد مختلف شعار سال با موضوع اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل،حجاب و عفاف،فرهنگ سازی برای ازدواج آسان و...ارائه می دهند گفت:معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان در طول سال با برگزاری کارگاهها با موضوعات مختلف در به روز شدن دانش مبلغان و ارائه این آموخته ها به مخاطبان برنامه ریزی لازم را انجام می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha