پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار جهانگیری با آیت الله مظاهری

حوزه/ رئیس حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر ضرورت اصلاح امور بانکی به عنوان یکی از ریزبناهای اقتصاد کشور، گفتند: مسائل ربوی در بانک‌ها باید اصلاح شود تا بخشی از بیماری اقتصادی کشور درمان گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حضرت آیت‌الله مظاهری، شامگاه چهارشنبه در دیدار جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، ضمن اظهار خرسندی و تقدیر از خدمات دولت یازدهم، تلاش هرچه بیشتر برای حلّ معضلات اقتصادی و معیشتی مردم را امری ضروری برشمرده و تأکید کردند: اصلاح و ساماندهی وضعیّت اقتصادی کشور، کاری است که نیاز به زمان و یکپارچگی برنامه‌ها و وحدت همۀ مسئولان مربوطه دارد.

معظم له با تأکید بر نقش اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اصلاح مسائل اقتصادی، خاطرنشان کردند: اگرچه عمدۀ تلاش و اهتمام برای اجرای اقتصاد مقاومتی بر دوش دولت است، ولی اجرای واقعی و کامل این سیاست‌ها مشروط به همکاری و هماهنگی همۀ قوا، نهادها و دستگاه‌های مسئول و از جمله مردم است که باید دولت را در این جهت یاری دهند.

این مرجع تقلید، با تأکید بر ضرورت اصلاح امور بانکی به عنوان یکی از ریزبناهای اقتصاد کشور، افزودند: مسائل ربوی در بانک‌ها باید اصلاح شود تا بخشی از بیماری اقتصادی کشور درمان گردد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت مقابلۀ همگانی با مفاسد اجتماعی و اخلاقی و همچنین مفاسد اداری تاکید کردند و با اشاره به اینکه دولت در این زمینه نقشی مهم دارد، تصریح کردند: در این مسأله هم همگان باید به دولت کمک دهند تا آنچه در فضای اداری، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی کشور می‌گذرد به سمت اصلاح هرچه بیشتر و مطابقت با ارزش‌ها و تعالیم اسلامی پیش رود.

حضرت آیت‌الله مظاهری، اختلافات سیاسی را یکی از معضلات اساسی کشور برشمردند و با اشاره به ضرورت رفع اختلاف و چند دستگی در میان مسئولان، اظهار داشتند: گسترش اختلاف که بعضاً همراه با اهانت و رفتارهای خلاف شرع است، موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت و همه باید در جهت رفع این اختلافات اقدام کنند و مانع بروز و ظهور اختلافات شوند.

ایشان، راهکار مواجهۀ صحیح با اهانت‌ها و تهمت‌های افراد نادان یا مغرض را تقویت روحیۀ سعۀ صدر و حلم دانستند و یادآور شدند: اگر مسئولین در مواجهه با این حرکات ناشایست با بزرگواری و با سعۀ صدر و بردباری برخورد کنند، از گسترش دامنۀ نزاع و اختلاف جلوگیری خواهد شد.

معظم له در بخش دیگری از بیانات خود به معضل پیچیدۀ آب در استان اصفهان اشاره کردند و با یادآوری بعضی از وعده‌های قبلی وزرا و مسئولان دولتی در خصوص بهبود وضعیّت آب  اصفهان، خاطرنشان کردند: مسئولان و مردم اصفهان هیچ‌گاه توقع ندارند، حقّ دیگران به آنان تعلّق گیرد، بلکه خواستار حقّ خود از آب زاینده‌رود و توجّه دولت و مسئولان مربوطه برای برنامه‌ریزی هرچه بهتر و اقدامات زیربنایی برای موضوع آب می‌باشند.

حضرت آیت‌الله مظاهری، رسیدگی به معضلات مردم و کشاورزان نجیب شرق استان اصفهان را لازم برشمردند و تأکید کردند: در شرایط کنونی که دولت قادر به رساندن حقّابه کشاورزان شرق اصفهان به آنان نیست، لازم است خسارت عدم کشت آنان به نحو مقتضی، جبران گردد.

برپایه این گزارش، در این دیدار که تنی چند از اعضای  هیأت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، جهانگیری با ارائۀ گزارشی از فعالیت‌های دولت، تلاش و برنامه‌ریزی برای اجرای اقتصاد مقاومتی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، گسترش صادرات و کنترل واردات و هماهنگی برای اتحاد و انسجام داخلی خصوصاً بین دولت و مجلس را از جهت گیری‌های اصلی دولت برشمرد.

همچنین  مهندس چیت‌چیان وزیر نیرو طیّ سخنانی، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات وزارت نیرو در جهت اصلاح و بهبود وضعیّت آب استان اصفهان ارائه کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha