پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار غلامرضا احمدی

حوزه/ امروز دشمن، جنگ دوباره ای را بر ما تحمیل کرده و در آن دین، بصیرت و اخلاق فرزندان ما را هدف گرفته، لذا باید همانند دوران جنگ قرارگاه ها را تشکیل دهیم و این وظیفه به عهده مساجداست که موظفند قرارگاه جنگ نرم را تشکیل دهند.

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا احمدی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  اظهار داشت:  به همه دلسوزان و متولیان دغدغه مند رسانه توصیه می کنم دو سخنرانی مهم و هدایتگر مقام معظم رهبری را در 31 مرداد 95 در جمع ائمه جماعات تهران و 14دیماه 94 در جمع ائمه جماعات کشور به دقت گوش داده ، به شایستگی اطلاع رسانی کنند.

این مقام ارشد نظامی استان قم افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یعنی غیر از آنکه همانند دیگر زحمت کشان نیروهای مسلح مشغول به خدمت می باشد، سپاه واژه عام پاسداری از نظام و انقلاب است، ما هر کجا که نظام و اسلام به وجود و خون مان، حتی آبروی و حیثیت مان نیازداشته باشد، همه را پای بقای نظام و ولایت خرج می کنیم.

*امربه معروف و نهی از منکر را از نیروهای مسلح شروع کردیم

سردار احمدی ادامه داد: این جانفشانی می خواهد میدان نظامی یا میدان فتنه 88 باشد ، میدان احیای ارزشهای مجموعه های علمی، هنری، فرهنگی، ورزشی و یا هر جای دیگر باشد، لذا یکی از عرصه های اصلی، همین امر به معروف و نهی از منکر است که با دستور مقام معظم رهبری که فرمودند امر به معروف و نهی از منکر را در گام نخست داخل نیروهای مسلح نهادینه کنید، از همان زمان، مجموعه نیروهای مسلح، از جمله سپاه و خانواده های ایشان، در دوره های آموزشی روش های صحیح امر به معروف ونهی از منکر را فرا می گیرند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در عید سال 94 بیان داشت: یکی از بزرگترین معروفات خود جمهوری اسلامی است، به عبارت دیگر می توان گفت جمهوری اسلامی معادل اسلام است و ما دیگر اسلامی غیر از جمهوری اسلامی نداریم و حتی علی رغم وجود انتقادهایی که ممکن است به برخی مسئولین داشته باشیم، اما چارچوب نظام رأس معروف قرار دارد.

فرمانده سپاه قم ادامه داد: من با سند بیان می کنم جمهوری اسلامی از امام عصر(عج) معروف تر است، چرا که امام راحل جمله ای دارند که فرمودند؛ " دفاع از جمهوری اسلامی از دفاع امام عصر(عج) بالاتر است". لذا من این جمله را از شهید صیادشیرازی به یادگار دارم که می گفت؛ حضرت ولی عصر(عج) هم که تشریف بیاورند، خودشان را فدای اسلام خواهند کرد.

سردار احمدی اظهارداشت: ما به آدم هایی درون جمهوری اسلامی انتقاد داریم که به درستی سر جای خود نباشند، اما چارچوب جمهوری اسلامی حرفی ندارد و نزدیک ترین نظام مدّون به خواسته انبیا و ائمه اطهار علیهماالسلام می باشد، لذا بزرگترین معروف پاسداری از جمهوری اسلامی است.

این فرمانده هشت سال جنک تحمیلی افزود: معتقدیم بعد از ، وجود حضرت آقا و جایگاه ولایت فقیه، سپاه هم یکی از ارکانی است که به عنوان یک معروف نسبی باید از خودش پاسداری کند، همین نباید گذاشت در سپاه منکری نفوذ کند، لذا در مرحله اول همه خانواده ها و پاسداران مامور هستند رفتار یکدیگر را کنترل کنند، به طوری که چارچوب حرکت ما، حرکت در صراط مقام معظم رهبری و دوستان شهیدمان باشد.

وی در خصوص حضور سپاه در فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما در جامعه وظیفه داریم به عنوان یک پاسدار انقلاب اسلامی، در رده های بسیج، به معنای واقعی و حقیقی ورود داشته، به طوری­که با راه اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و ابلاغ دستورالعمل هایی درصد احیای این فریضه الهی با ریاست ائمه جماعات مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج هستیم، تا این امر خطیر را از همان محله های آغاز کنیم.

سردار سرتیپ احمدی افزود: اگر شوراهای محله به آنچه شرح وظایف و دستور العمل برایشان تعریف شده به خوبی عمل کنند، بدون تردید بسیاری از معضلات و مسائل ناهنجار جامعه در محله ها پیشگیری و برطرف خواهد شد.

فرمانده لشکر علی بن ابیطالب علیه السلام ادامه داد: واقعاً این وظیفه خوب دیده شده، اگر ما مساجد را به عنوان مرکز حل و فصل امور اسلام با محوریت امام جماعت شایسته ببینیم، می تواند بسیاری از معضلات همچون؛ ناهنجاری­های رفتاری و اجتماعی که با تزریق و پمپاژ فرهنگ غرب در داخل فرهنگ اسلامی ما در حال آسیب زدن می باشد را از بین ببرد.

*با نفوذ فرهنگ غرب در فرهنگ و تمدن اسلامی، آسیب خورده ایم

وی اظهارداشت: متاسفانه امروز شاخص های تاثیرگذاری فرهنگ غرب در سبک زندگی ما مشهود است، افزایش آمار طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، پیری جمعیت، به طوری که اگر در 15 سال پیش، آمار طلاق 4 درصد بوده، امروز بیش از 20درصد و در برخی استان بیشتر هم شده است.

این فرمانده ارشد نظامی استان تصریح کرد: کشور ما مذهبی و دارای تمدن کهن اسلامی است، ایران اسلامی با غرب و شرق فرق می کند، ملت ایران سر سفره اهل بیت علیهم السلام بزرگ شده اند، فرهنگ ما از تعالیم پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نشأت گرفته و طلاق را به عنوان مضمون ترین حلال خدا و آخرین راه برای زوج هایی که تفاهم ندارند، برشمرده اند.

*شورای امر به معروف و نهی از منکر محلات فعال شده اند

سردار احمدی بیان داشت: اگر شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد با دبیری فرمانده پایگاه و ریاست ائمه جماعت در همه مساجد به راه بیفتد و کمی هم حوصله به خرج دهند، خیلی از معضلات اجتماعی در همان محله ها حل می شود، چون مردم محله امام جماعت را آنقدر قبول دارند که نماز واجب خود را به او اقتدا می کنند.

وی با اشاره به منّویات مقام معظم رهبری ادامه داد: رهبری به طور ماهرانه و استادانه ای در پیام هایشان، به این موضوعات اشاره می کنند، چانچه فرموده اند؛ امام جماعت و فرمانده پایگاه بسیج ارتباط خودشان را با همه اهالی محل قوت ببخشند و همه اقشار و سنین را گروه هدف خود بدانند و برای آنان برنامه سازی و برنامه ریزی کنند، حتی با نوزدانی که در رحم مادر هستند و متولد می شوند.

فرمانده سپاه قم ادامه داد: ما تا به حال در بسیج فکر می کرده ایم گروه هدف از اول دبستان تا 80 سالگی است، اما با پیام فرمانده کل قوا که در اجلاس نماز بیرجند در سال 89 فرمودند، متوجه شدیم فعالیت و رسالت بسیج مرزی ندارد و هر لحظه افراد در سنین مختلف مخاطب ما هستند، لذا اعتقاد داریم اگر همکاران ما در بسیج و از بسیج مهمتر، ائمه جماعات مساجد، این موضوع را جدی بگیرند، شیوه و سبک زندگی اسلامی کیفیت واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

*امام جماعتی که به امور جاری جامعه، نظام و مردم کاری نداشته باشد سکولار است

عضو شورای تامین استان قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در 31مرداد 95 در جمع ائمه جماعات تهران، تصریح کرد: معظم له فرمودند؛ " مسجد و امام جماعتی که به امور و زندگی جاری جامعه، نظام، انقلاب و مردم کاری نداشته باشد سکولار است". نقش مسجد و امام جماعت چه اهمیت و جایگاهی در بین امت و جامعه اسلامی داری که مقام معظم رهبری بگویند اگر مسجد یا امام جماعت کاری به امور جاری زندگی، جامعه، نظام و انقلاب نداشته باشد، سکولار است؟

سردار احمدی ادامه داد: سکولار به معنای بی دینی نیست، سکولار به معنای دین فردی است، دینی که برای استکبار ضرری نداشته و استکبار جهانی به دنبال آن است.

وی به بخش های دیگری از سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:«امروز همانند جنگ تحمیلی جنگ بر ما تحمیل شده، به دین، اخلاق و بصیرت فرزندان ما حمله کرده اند، دشمن در فضای عمومی جامعه ویروس انداخته است ما را یاد بمب شیمیایی می اندازد، چه باید کرد؟ باید دفاع کنیم، مثل دوره جنگ باید قرارگاه تشکیل دهیم، یکی از مهمترین قرارگاه ها، نماز جمعه است».

ارشد نظامی استان قم، افزود: امروز همه مساجد باید قرارگاه جنگ نرم را تشکیل دهند چرا که جلوی در چشم ما، فرزندان ایران را پرپر می کنند، ائمه جماعت مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج باید قرارگاه های جنگ نرم را تشکیل داده و کمیته های عمرانی، خانواده، جوانان، خواهران را راه بیندازند.

سردار احمدی با بیان اینکه امروز متأسفانه ماهواره، شبکه های اجتماعی در فضای مجازی بین خانواده ها فاصله انداخته اظهارداشت: تشکیل قرارگاه های جنگ نرم در مساجد توسط ائمه جماعت  و فرماندهان بسیج پایگاه ها در محلات برای مقابله با تهاجم نرم دشمن ضرورت دارد، چرا که همانند قرارگاه های دوران جنگ تحمیلی که هویزه ها، بوستان ها و خرمشهر ها را با همین قرارگاه ها آزاد کردیم، در این جنگ نرم نیز با همدلی، بصیرت، آگاهی و وحدت و پشت سر ولایت، پیروز خواهیم شد.

فرمانده سپاه قم در ابتدای گفت وگوی خود با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: در خصوص اهمیت این موضوع در فرهنگ دینی، همین کافیست که در متن روایات و فرامایشات ائمه طاهرین علیهم السلام محل و منزلت این فریضه الهی آنقدر بالاست که حضرت علی علیه الاسلام در مقایسه با دیگر عبادات می فرمایند؛ « و ما اعمال البر کلها و الجهاد فی سبیل‌الله عندالامر بالمعروف و النهی عن المنکر الا کنفثه فی بحر لجی، تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به اندازه‌ی آب دهانی در مقابل دریایی پهناور بیش نیست» .

سردار احمدی افزود: دو فرضیه‌ امر به معروف و نهی از منکر که هر دو جزء فروع ده‌ گانه دین مبین اسلام می‌باشند، آنچنان جایگاه والایی در شرع مقدس اسلام دارند که در حدود 30 آیه از آیات قرآن کریم با الفاظ و عبارات مختلف در خصوص آن‌ها نازل گردیده، علاوه بر آن، در سخنان معصومین علیهم‌السلام، نکات فراوانی درباره آنها بیان گردیده که در منابع و متون معتبر حدیث ما ثبت و ضبط شده است. فقها و محدثین نیز در کتاب‌های خود هر یک بابی را تحت این عنوان باز کرده و درباره‌ آن مطالب ارزنده‌ای را نگاشته‌اند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر اقیانوسی می باشد که همه اعمال ما از نماز گرفته تا خمس ، زکات، جهاد در را خدا در آن قرار دارد. این فریضه موضوع مهمی است، به طوری که ترک آن گاهی امام معصوم علیه السلام را به نقطه ای می رساند که هستی اش را تقدیم می کند و ناموس پیامبر(ص) آماده اسارت شود.

فرمانده لشکر علی بن ابیطالب علیه الاسلام اظهار داشت: آن فجایعی که در طول تاریخ رخ داده ، در روز عاشورا به اوج خود می رسد به طوری­که امام حسین علیه السلام با علم و بصیرتی که داشتند، برای اینکه پرده از روی نفاق و تزویر یزیدیان بردارند، خودشان به میدان می آیند و اسارت ناموس پیامبر(ص) را می پذیرند.

سردار احمدی بیان داشت: اگر انحرافی که ابتدا نسبت به حق اهل بیت پیامبر(ص) روا داشته شد و اگر آن روز چهار نفر وسط می آمدند و امر به معروف و نهی از منکر می کردند، این همه خون در طول تاریخ ریخته نمی شد، اگر آن روز که به خانه ولایت و خانه صدیقه کبری سلام الله علیها هجوم بردند، 4نفر وسط می آمدند و امر به معروف و نهی از منکر می کردند شاید این وقایع تاریخی اینگونه رقم نمی خورد.

وی افزود: لذا جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در همین عصر حاضر اگر در مقابل انحرافات احتمالی بصیرت نداشته و مسیر حق و باطل را نشناسیم، مشخص نیست عاقبت مان چه می شود. شاقول شاخص تشخیص حق و باطل امت اسلامی و جامعه ما ولایت فقیه است، بالاخره ما قدرت ارتباط با امام زمان (عج) و یا قدرت تفسیر قرآن را نداریم که وظایف خود را از متن قرآن استخراج کنیم، همین طور در احکام دینی نمی توانیم مستقل رفتار نموده و اجتهاد کنیم و باید مقلد یکی از خبرگان و مراجع معظم تقلید باشیم.

ارشد نظامی استان قم بیان داشت: غالب مردم پشت سر یک متخصص دین روزه، نماز، خمس، زکات، احکام دینی و شرعی خود را از متخصص که سر سفره امام صادق(ع) و امام باقر(ع) است، می گیرند. لذا در اداره حکومت اسلامی هم نیاز به یک چنین مرجعی داریم، به طوری که مجلس خبرگان که جمعی از اوتاد و بزرگان ملت هستند، نشستند و بعد از حضرت امام (ره)، خلف صالح ایشان حضرت آیت الله خامنه ای را شاخص شاقول ما و همچنین چراغ هدایت ما برای تمیز بین حق و باطل قرار دادند.

سردار احمدی ادامه داد: هم در سیاست خارجی، سیاست داخلی، اداره نظام و حکومت، در همه شئوناتی که یک کشور را تشکیل می دهد، شاخص، شاقول، استاد راهنمایمان ، اینکه بگوید کجا برویم، کجا نرویم، فرمانده مان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.

وی تصریح کرد: لذا اگر الان برای تحقق منویات معظم له برای پاسداری از نظام، اسلام، عزت ملی ، امنیت ملی و همه امورات پا در جای پای مقام معظم رهبری گذاشتیم، مطمئین باشید تاریخ تکرار نمی شود، اما اگر قرار باشد کار به جایی برسد که نعوذبالله غفلت کردیم و دل به دنیا بستیم، بدون شک خداوند با کسی عقد اخوت نبسته و برای کسی قسم نخورده، لذا از درس های عبرتی که از واقعه عاشورا باید بگیریم، این است که باید به موقع در میدان باشیم تا به حول وقوه الهی تاریخ تکرار نشود.

گفت وگو: اکبر پوست چیان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha