چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه/ آیت الله مهدوی با تاکید بر این که باید از کربلا عبرت بگیریم و آن را در زندگی خود اعمال کنیم، گفت: شیعه امام شناس و رهبر شناس است و به دنبال آن تبعیت واقعی را به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان در مراسم عزاداری که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد با اشاره به جایگاه شیعه و ویژگی های آن، اظهار داشت: امام شناسی از ویژگی های مهم تشیع است.

وی با اشاره به وظائف شیعیان در دوران غیبت، گفت: ما باید دقیق بدانیم که در دوران غیبت چه کار کنیم؛ اهل بیت(ع) برای دوران غیبت سرپرست معین کردند و نقشه راه هم مشخص است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: این که برخی می گویند ولی فقیه معصوم است می گوییم نه، می گویند پس چرا تبعیت صد در صد می کنید، بدانند که این امر مانند تبعیت از طبیب است. تخصص رهبری از حیث عدالت و تخصص متعارف نیست و فوق متعارف است، وقتی امام زمان(عج) فرمودند به فردی مراجعه کنید که متخصص امر فقاهت است، می دانستند که ولی فقیه معصوم نیست و باید به کسی رجوع کنید که عدالت داشته باشد و ارتباطی با عصمت ندارد.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: شیعه امام شناس و رهبر شناس است و به دنبال آن تبعیت واقعی را به نمایش می گذارد، باید از کربلا عبرت بگیریم و در زندگی خود اعمال کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha