جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شکنجه پناهندگان توسط پلیس ایتالیا

حوزه/ سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود اعلام کرد، طبق شهادت بیش از ۱۷۰ پناهنده، پلیس این کشور، در سرکوب مهاجران و پناهنگان از شکنجه و اعمال غیرقانونی استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از گاردین، سازمان عفو بین‌الملل امروز اعلام کرد که پلیس ایتالیا از شکنجه، ضرب و شتم و شوک الکتریکی برای انگشت‌نگاری اجباری مهاجران  استفاده کرده و ایتالیا تحت فشار اتحادیه اروپا اقدام به سرکوب پناهندگان کرده است.

این سازمان حقوق بشر در گزارش خود نوشت: اتحادیه اروپا به ایتالیا فشار آورده تا بر پناهندگان و مهاجران سخت گیری کنند که این امر منجر به اخراج غیرقانونی آن‌ها و رفتارهای بیمارگونه شده که در مواردی کار به شکنجه رسیده است.

طبق شهادت بیش از 170 مهاجر، این رویکرد ایتالیا با حمایت اتحادیه اروپا انجام شده است و کار به جایی رسیده که حتی کودکان زیر سن قانونی نیز مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

متیو دیبلیس، محقق عفو بین‌الملل ایتالیا گفت: رهبران اتحادیه اروپا در عزم خود در کاهش حرکت پناهندگان و مهاجران از ایتالیا به دیگر کشورهای عضو اتحادیه، مقامات ایتالیایی را به مرزهای اعمال قانونی و حتی فراتر از آنچه قانونی می‌باشد سوق داده‌اند. نتیجه این اقدامات سبب شده که مردم جنگ زده و آسیب دیده‌ای که پس از سپری کردن یک سفر طولانی و وحشتناک به ایتالیا می‌رسند، در ارزیابی‌های ناقص مورد آزار و اذیت‌های مخوف پلیس این کشور قرار گرفته و یا اینکه به طور غیرقانونی اخراج می‌شوند.

از 24 گزارشی که عفو بین‌الملل از رفتار بیمارگونه پلیس جمع آوری کرده بود، 16 مورد حاوی ضرب و شتم بود. در چندین مورد نیز مهاجران از جمله یک نوجوان 16 ساله گفته بودند که با باطوم بی‌حس کننده و شوک الکتریکی به آن‌ها حمله شده است.

این نوجوان گفته بود: آن‌ها چندین بار به پای چپ، پای راست، سینه و شکم من شوک الکتریکی وارد کردند. من بسیار ضعیف بودم و نمی‌توانستم مقاومت کنم.

یک نوجوان 16 ساله دیگر نیز شهادت مشابه‌ای داد. یک مهاجر 27 ساله نیز گفت که افسران پلیس پیش از اینکه او را برهنه کنند؛ مورد ضرب و شتم و شوک الکتریکی قرار داده‌اند. بعضی از پناهجویان نیز گزارش‌هایی مبنی بر آزار و اذیت جنسی داده‌اند.

سال گذشته اروپا شاهد موج بیش از 2 میلیون مهاجر و پناهجو بود که برای فرار از جنگ و فقر به اروپا آمده بودند. ایتالیا و سایر کشورهای اروپا سعی دارند به بهانه‌های مختلف از تعداد پناهجویان کاسته و آنان را به کشورهای خودشان برگردانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha