جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/نماینده ولی فقیه در خوزستان، بابیان این‌که همایش میلیونی اربعین حسینی نمايش قدرت، عزت و شرف اسلامی است، گفت: این حرکت عظیم از برکت‌های انقلاب اسلامی می‌باشد که اکنون بدین صورت شکوفا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ضمن تسلیت سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، به خدمات ارزنده نیروهای نظامی و انتظامی در فراهم‌سازی شرایط مناسب برای زائرین اربعین حسینی اشاره کرد و اظهارداشت: بحمدالله نسبت به سال‌های آغازین حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی، پیشرفت ملموسی در مدیریت و خدمت‌رسانی حاصل‌شده که این مهم، نتیجه عزم راسخ و اراده قوی نشأت گرفته از عشق و ارادت مدیران و مسئولین دست‌اندرکار می‌باشد.

امام‌جمعه اهواز، به بیان مواردی از فعالیت‌های گسترده و بی‌نظیر نهادها در قسمت‌های مختلف خدمت‌رسانی به زائرین حسینی پرداخت و پتانسیل تحقق این موضوع را عشق به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دانست و تصریح کرد: الحمدالله سال‌به‌سال خدمات مخلصانه نيروي انتظامي، مرزباني و همچنين ساير دستگاه‌ها در استان با يک عزم آهنين و اراده قوي نسبت به سال گذشته چشمگيرتر شده است.

وي به مشکلات و کمبود امکانات در دو مرز شلمچه و چزابه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال بی‌نظیر زائران اربعين حسيني(ع)، خدمات ارزنده ناجا و مسئولان در سطح کشور در راستاي اقدامات شايسته براي ارائه تسهيلات به زائران جاي قدرداني دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به آغاز حرکت کاروان‌های پیاده‌روی زائرین حسینی و حضور چشمگیر تمامی اقشار و سنین در این راهپیمایی میلیونی، اذعان داشت: این حرکت عظیم از برکت‌های انقلاب اسلامی می‌باشد که اکنون بدین صورت شکوفا شده است.

وي بابیان اينکه کنگره عظيم پیاده‌روی اربعين حسینی، نمايش قدرت، فداکاري، عزت و شرف اسلامی است، افزود: ما هرچه داريم از مکتب امام حسين (ع) و شور حسيني است و عشق به اباعبدالله(ع) سال‌ها بر قلب‌ها حکومت کرده و هیچ‌وقت هم از جان‌ودل ما پاک نخواهد شد.

آیت‌الله موسوی جزایری، در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه امکان بروز اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در این ایام به‌ویژه پیرامون موضوع صدور روادید و خروج از کشور محتمل است، خاطرنشان کرد: اعطای اختیارات ویژه به مسئولین استانی جهت حل چنین مشکلاتی بسیار مفید خواهد بود و درخواست داریم که در حد امکان این اختیارات به مسئولین استانی داده شود.

امام‌جمعه اهواز، در پایان، خواستار همکاری نیروی انتظامی با نیروی نظامی عراق در راستای تسریع در روند خدمتگزاری به زائران اربعین حسینی شد و تصریح کرد: امکان بروز ضعف و کمبود امکانات از سوی گذرگاه‌های عراق یکی از مسایل احتمالی است که باید در صورت درخواست کمک از سوی نیروهای نظامی عراق، زمینه همکاری بیش‌ازپیش از سوی جمهوری اسلامی برای آنها، محیا گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha