جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فلاح زاده

حوزه/ مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی با تقدیم طرحی به رهبر معظم انقلاب عرضه شد که ایشان ضمن تأیید، تأکید بر راه اندازی چنین مؤسسه ای داشتند که بر این اساس، اساسنامه ای برای مؤسسه تدوین و مجوز آن از شورای عالی حوزه های علمیه دریافت شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر و اعضای مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی با حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: این مؤسسه با تقدیم طرحی به رهبر معظم انقلاب عرضه شد که ایشان ضمن تأیید، تأکید بر راه اندازی چنین مؤسسه ای داشتند که بر این اساس، اساسنامه ای برای مؤسسه تدوین و مجوز آن از شورای عالی حوزه های علمیه دریافت شد.

وی ابراز داشت: مؤسسه در سه بخش پژوهشی، آموزشی و ترویجی فعالیت خود را آغاز و در شش گروه عبادات، اقتصاد، فرهنگی- اجتماعی، پزشکی و تغذیه، حقوق و پژوهش های بنیادی برای بررسی مباحث نظری موضوع شناسی  به کار خود ادامه می دهد.

مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی تصریح کرد: برگزاری دوره کوتاه مدت برای برخی از طلاب برای آشنایی با مسائل فقهی، راه اندازی مرکز تخصصی موضوع شناسی برای پرورش پژوهشگران، تدوین دروس آموزشی، برگزاری دوره آموزش مجازی نجوم و استهلال با دستور دفتر رهبر معظم انقلاب، انجام فعالیت احیاء تراث موضوع شناسی و ... از جمله برنامه های این مؤسسه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده بیان داشت: راه اندازی موزه فقه و زندگی در قم از دیگر برنامه های مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی است، بازدیدکنندگانی از داخل و خارج از کشور داشته و دارد.

وی اظهار داشت: قریب به 25 تفاهم نامه با مراکز پژوهشی، سازمان های دولتی و ... انجام و فعالیت های مشترکی با آنان آغاز شده است.

مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در پایان ابراز داشت: در این دیدارها به دنبال دریافت رهنمود و راه مستقیم برای خدمت به فقه جواهری می باشیم.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha