پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تاکید بر مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار، گفت: شعار "مرگ بر آمریکا" مصداق استکبار ستسیزی است و ریشه قرآنی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در راهپیمایی 13 آبان قزوین برگزار شد، با بیان این‌که دشمنان بیرونی القا می‌کنند که چرا ملت ایران شعار مرگ بر امریکا سر می‌دهد، تصریح کرد: برخی‌ها در داخل که اطلاعات سیاسی کافی ندارند و یا غیرت دینی آن‌ها به اندازه درک شیطنت‌های دشمن نیست، تحت تأثیر این القائات قرار می‌گیرند و در این مسیر با دشمن همراه می‌شوند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با تأکید بر این‌که مخاطب شعار "مرگ بر امریکا"، مردم این کشور نیستند، بیان کرد: شعار مرگ بر امریکای ملت ایران  متوجه یک درصدی است که بر 99 درصد امریکایی‌ها مسلط هستند، و ما آن‌ها را مستکبرین می‌نامیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: شعار مرگ بر امریکای ملت ایران شامل هیأت حاکمه آمریکا، رژیم اشغالگر صهیونیستی، انگلیس مکار و همه کسانی که دستشان در استکبار و ظلم است، می‌شود.

وی به چرایی پرداختن به شعار مرگ بر امریکا از سوی ملت ایران هم اشاره و خاطرنشان کرد: قرآن کریم حیله‌ها و نیرنگ‌های مستکبرانی چون آمریکا را در آیات 118 تا 120 سوره آل عمران نام برده است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در این خصوص ادامه داد: خداوند در یکی از موارد در سوره آل عمران می‌فرماید: اگر در مذاکره با مستکبران طبق میل آن‌ها عمل کنید، خوشحال می‌شوند، اما اگر امتیازی به آن‌ها ندهید و حقوق خودتان را حفظ کنید، عصبانی می‌شوند.

امام‌جمعه قزوین افزود: طبق مبانی قرآنی این عصبانیت به حدی زیاد است که آن‌ها از شدت عصبانیت انگشتان دستشان را گاز می‌گیرند! و خداوند می‌فرماید، شما در مقابل این حرکت به آن‌ها بگویید مرگتان باد و این سند قرآنی مرگ بر امریکاست.

وی به سندی دیگری در این خصوص اشاره و اضافه کرد: امام علی (ع) می‌فرماید: با ظالمان و ستمگران دشمن، و یاور مظلومان باشید و این بیان حضرت سند شعار مرگ بر امریکای ماست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: در زیارت عاشورا خطاب به امام حسین (ع) می‌گوییم من یکپارچه دوستی و محبتم را نثار کسانی می‌کنم که با شما دوست هستند، و نسبت به کسانی که با تو و خاندانت دشمن هستند یکپارچه خشم و نفرت هستم و این نیز یکی دیگر از اسناد مرگ بر امریکای ماست.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین به ظهور منجی عالم بشریت هم اشاره و اظهار کرد: منجی عالم بشریت، شخصیتی است که می‌آید زمین را پر از عدل و داد می‌کند، بعد از آن‌که همه جا را ظلم فرا گرفته است و با توجه ظلم‌هایی که مکرراً در کشورهای یمن، سوریه، عراق و نیجریه در حال وقوع است، باید بیشتر به ظهور منجی توجه و تفکر نماییم.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر اسرائیل غلطی بکند، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم، و امام خمینی (ره) که فرمودند: ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، سند مرگ بر آمریکای ماست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha