سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت اله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: آمریکا ثروتمندترین کشور جهان است، اما می‌بینیم که افرادی قرار است رئیس‌جمهور این کشورشوند که خود مردم ایالت متحده از رفتار و صحبت‌های آن‌ها خجالت می‌کشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار جمعی از سرحلقه های صالحین بسیج سپاه استان یزد اظهارداشت: در انقلاب با مادرانی مواجه شدیم که چندین فرزندشان شهید شدند، ولی می‌گفتند که کاش فرزندان دیگری داشتیم که آن‌ها را تقدیم اسلامی می‌کردیم، این صحنه‌های زیبا در انقلاب اسلامی ایران رخ داد.

ایشان با اشاره به دلیل به وجود آمدن تحولات در زندگی انسان بیان داشت: تحولات در زندگی انسان به وجود می‌آید تا او در معرض انتخاب قرار بگیرد، برخی از آزمایش‌های خداوند فردی و برخی هم جمعی بودند. در تاریخ ایران هیچ حادثه‌ای به اهمیت نهضت امام خمینی(ع) و پیروزی انقلاب اسلامی رخ نداده است. این حادثه بر روی تمام افراد، جامعه، منطقه و جهان اثر گذاشت و متأسفانه هنوز نتوانستیم به‌درستی ارزیابی کنیم که امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی چه‌کاری انجام دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ما هم باید امتحان خودمان را پس بدهیم و باید وظیفه خودمان را بشناسیم. اگر کسی به عذاب آخرت مبتلا شود، به دلیل پیروی از هوس است، انسان با اطاعت از خداوند در آخرت به سعادت می‌رسد. در روز قیامت پدر و مادر هم انسان را رها می‌کند تا مبادا گرفتاری‌های ما در آن روز به آن‌ها سرایت کند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: خداوند متعال همیشه و در همه حال نعمت های بیشماری را به انسان ها روا داشته است ولی بالاترین نعمت  برای ما در عصر حاضر نعمت ولایت‌فقیه است.

آیت الله مصباح یزدی اظهارداشت: خداوند اگر در این دنیا نعمتی به انسان داده، در مقابل آن وظیفه‌ای را هم بر عهده او قرار داده است، به‌عنوان‌مثال خداوند به یک بیمار دستور نداده که به جهاد برود، اما از کسی که ثروت دارد، خواسته است که به نیازمندان کمک کند و هر نعمتی که خداوند به انسان داده، نیاز به شکر دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: این کشور ثروتمندترین کشور جهان است، اما می‌بینیم که افرادی قرار است رئیس‌جمهور آمریکا شوند که خود مردم این کشور از رفتار و صحبت‌های آن‌ها خجالت می‌کشند، این در حالی است که رهبر معظم انقلاب از ابتدای مسؤولیت خود فرزندانشان را از ورود به کار اقتصادی منع کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: فرزندان مقام معظم رهبری در معاملات اقتصادی شرکت ندارند تا مقام رهبری انقلاب پاک بماند و فردا کسانی نگویند که فرزندان رهبری در فلان جا سوء استفاده کرده و 8 هزار میلیارد اختلاس کردند، راه برای فرزندان رهبر معظم انقلاب باز بود، اما ایشان جلوی ورود آن‌ها به مسائل اقتصادی را گرفتند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به نمونه‌ای از ساده زیستی رهبر معظم انقلاب گفت: یک‌بار در زمان ریاست جمهوری ایشان، جلسه‌ای خصوصی را با مقام معظم رهبری داشتم، غذای ایشان در محل کار لوبیاپلو بدون خورشت بود، کجای دنیای چنین رهبری پیدا می‌شود، اگر تا زمانی که زنده‌ایم، خداوند را بابت این نعمت شکر کنیم، بازهم کافی نیست.

ایشان افزود: خداوند به انسان فراستی داده تا او حق را از باطل بشناسد، انسان اگر شکر نعمت‌های خداوند را به‌جای بیاورد، خدا روزبه‌روز به نعمت‌های او می‌افزاید.

استاد  حوزه علمیه قم  با اشاره به قدرت انتخاب انسان در زندگی اظهار کرد: خداوند راه انتخاب را برای انسان قرار داده است، خداوند در قرآن گفته است که مرگ و زندگی را برای انسان‌ها قرار دادیم تا ببینیم کدام‌ یک از آن‌ها نیکوکارتر هستند.

ایشان ادامه داد: انتخاب کور ارزشی ندارد و برای اینکه انتخاب انسان ارزش داشته باشد، باید به او آگاهی داده شود. خداوند هم عقل را به انسان داده و هم پیامبران را به‌سوی او فرستاده است تا انسان با آگاهی راه درست را انتخاب کند، حکمت به وجود آمدن تحولات در زندگی انسان این است که زمینه انتخاب برای او به وجود بیاید.

انتهای پیام 313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha