پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله غروی-دیدار اساتید مدارس علمیه قزوین

حوزه/ آیت الله غروی گفت: رصد عالمانه شرایط روز نیز از ویژگی های حوزه و روحانی انقلابی است، لذا طلاب و روحانیون باید بصیرت سیاسی خود را در همه شرایط افزایش و حفظ نمایند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله سید محمد غروی، شامگاه چهارشنبه، در دیدارهای جداگانه با اساتید مدارس علمیه سفیران هدایت، التفاتیه، محسنیه، امام صادق(ع) و شیخ الاسلام قزوین، بر اهمیت انقلابی ماندن حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: امروز حوزه های علمیه  به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی، در دفاع از انقلاب و پیشگیری از آسیب های پیش رو، نقش آفرینی در جهان اسلام در مواجهه فکری و فرهنگی با  دشمنان و تقویت و روحیه انقلابی در جامعه بسیار اثرگذار هستند.

 عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با اشاره به شاخص های مهم انقلابی ماندن حوزه، بیان داشت:  اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه، فعال و پرتلاش در انجام وظایف و رسالت‌ها،  بصیر نسبت به جریانات سیاسی روز و درک بالای پیچیدگی‌ها و شرایط زمانه، معتقد به اندیشه‌های امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری و مروج این گفتمان،  دارا بودن روحیه شجاعت و در مواجه با دنیای استکبار و ... از مهمترین شاخص های انقلابی ماندن حوزه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اساتید باید روش و منش و روحیه انقلابی داشته باشند، عنوان داشت: هرچه موقعیت اجتماعی انسان در جامعه مهمتر باشد، مسئولیتش بیشتر شده و اساتید حوزه نیز باید روحیه مسئولیت پذیری را در طلاب تقویت کنند.

وی با اشاره به رسالت حوزه های علمیه در پرورش طلاب توانمند، خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی حوزه های علمیه تربیت و پرورش طلاب نخبه و انقلابی است و اساتید در این راه  بسیار تاثیرگذارند.

آیت الله غروی، بصیرت اساتید حوزه در عصرکنونی را مهم دانست و اظهارکرد: بصیرت‌ داشتن این است که اساتید، شرایط روز دنیا را برای طلاب تبیین کرده و وظیفه و موضع حوزه را نیز در قالب مبانی نقلی و عقلی بیان  نمایند.

وی، تدین و تقوا را یکی از مهمترین مولفه های طلبه انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: تدین و تقوا داشتن و رصد عالمانه شرایط روز نیز از دیگر ویژگی های طلبه و روحانی انقلابی است، لذا طلاب و روحانیون باید بصیرت سیاسی خود را در همه شرایط افزایش و حفظ نمایند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اگر چنانچه طلبه ای خود را با شرایط روز تطبیق ندهد و برای انقلاب اسلامی هزینه نکند، این طلبه، طلبه انقلابی نیست و نخواهد بود و حضور او در حوزه علمیه ثمری نداشته ونخواهد داشت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون باید همیشه مبلغ انقلاب باشند واز ارزش های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند و در صورت مشاهده انحرافی آن، را برای مردم به خوبی بازگو نمایند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که طلبه انقلابی باید حرکات و فعالیتش همیشه به نفع نظام اسلامی و انقلاب باشد، بر ضرورت توجه اساتید به تربیت طلاب انقلابی تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha