جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تهاجم فرهنگی - فرهنگ غرب

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: دنیای استکبار در تلاش است به‌ وسیله تهاجم فرهنگی، پایه‌های فرهنگی، دینی و اعتقادی جامعه را سست و فرهنگ خود را بر مردم و به ویژه خانواده ها تحمیل کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محمدی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه مدرسه امام صادق(ع) قزوین بر ضرورت ترویج صحیح سبک زندگی اسلامی در جامعه  اشاره کرد و گفت: موضوع سبک زندگی اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب مورد توجه و تأکید قرار گرفته، لذا باید این موضوع مهم و دارای اهمیت را در جامعه و درخانواده ها ترویج نماییم، چرا که راهکار اصلی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان می باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین، به تلاش دشمنان برای تضعیف و کمرنگ نمودن ارزش های اصیل خانواده اشاره کرد و بیان داشت: حوزه سبک زندگی اسلامی و خانواده از کانون های اصلی هجمه های سنگین دشمن محسوب می شود که سال هاست دشمنان این نظام و ملت، تلاش می کنند با اجرای برنامه های متعدد، نظام خانواده و سبک زندگی اسلامی را مورد تضعیف قرار دهند.

وی به نقش تاثیرگذار خانواده در اسلام اشاره و اظهارداشت: خانواده مهمترین رکن اجتماع است که باید با برنامه ریزی صحیح از سوی رسانه ها، مبلغین، روحانیون این نقش را به خوبی در جامعه تبیین نمایند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه سعادت جوانان در بهره گیری از سبک زندگی اسلامی و حرکت در این مسیر محقق می شود، خاطرنشان کرد: کسانی که زندگی خود را بر پایه زندگی اسلامی برنامه ریزی کنند و در این مسیر حرکت کنند سعادتمند خواهند شد.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه در پی بی توجهی به معیار های سبک زندگی اسلامی به وجود آمده، درحالی که سبک زندگی اسلامی شیوه زندگی درست است و مسیر زندگی یک انسان را به سمت سعادتمندی جهت می دهد.

استاد حوزه علمیه قزوین در پایان با اشاره به نقش الگوهای مردم همچون نخبگان و طلاب در جامعه، در ترویج سبک زندگی دینی، یادآورشد: الگوهای جامعه باید خود را با سبک زندگی مورد تأکید مقام معظم رهبری هماهنگ و ساده زیستی، قناعت، صله‌رحم و ... را در جامعه ترویج دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha