شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضور آیت الله سیدمحمد غروی در حوزه علمیه تاکستان

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که آمریکا هیچ زمانی با مسلمانان سر سازش نداشته و ندارد، گفت: در هرجایی جنگ و خونریزی مشاهده می شود نتیجه توطئه های آمریکاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله سید محمد غروی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان گفت:13 آبان یادآور روحیه استکبار ستیزی مردم ایران است. در این روز مردم مومن ایران چون همیشه باید فریاد نفرت و انزجار خود را از ستمگران عالم سر داده و دشمنی همیشگی خود را با استکبار و استعمار جهانی که در راس آن آمریکای خائن قرار دارد، ثابت کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: شعار مرگ بر آمریکا از مرزهای کشور ما عبور کرده و امروزه همه آزادی خواهان دنیا با این شعار به طور کامل آشنا هستند.

وی افزود: ملت ایران با این فرهنگ در طول 35 سال با موفقیت مسیر را پیموده و همگی از این قطع ارتباط دست اندرکاران انقلابی با استکبار جهانی به خود می بالیم و آن را افتخاری بزرگ برای ملتی آزاده می دانیم.

آیت الله غروی  با بیان اینکه آمریکا در تکرار دشمنی های خود با انقلاب و ملت ایران هیچ کوتاهی نکرده است، افزود: در روش ها و تاکتیک های خصمانه آمریکا اختلاف وجود دارد، اما ماهیت دشمنی خود را حفظ کرده و ثابت نگه داشته است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان این که آمریکا هیچ زمانی با مسلمانان سر سازش نداشته و ندارد، گفت: در سراسر جهان از جمله در عراق، سوریه، بحرین، یمن، لبنان، فلسطین و ... دست آمریکا به خون مسلمانان آغشته است و در هرجایی جنگ و خونریزی مشاهده می شود نتیجه توطئه های آمریکاست.

وی با اشاره به اینکه 13 آبان بر تاریخ نهضت های آزادی خواه جهان تأثیری شگرف و ماندگار داشته است، اظهارکرد: 13 آبان سرشار از روح پایداری، فداکاری و مقاومت جوانان رشید و غیور ایران اسلامی در مبارزه علیه قدرت های شیطانی و استکبار جهانی است.

آیت الله غروی با بیان اینکه 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن استکبار جهانی از ایران نقش تأثیرگذاری داشته اظهارداشت: شیطان بزرگ هرگز قابل اعتماد نبوده و البته جنایت‌هایش علیه ملت ایران نیز از اذهان این ملت همیشه بصیرفراموش نشده و نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم، دخالت در امور کشورها را یکی از ویژگی های شیطان بزرگ دانست و تاکید کرد: کشتار مردم مظلوم جهان، حمله نظامی و بمباران ملت بی پناه، استفاده ابزاری از عناوینی مانند حقوق بشر و اعمال آن در سیاست های ظالمانه از دیگر ویژگی های آمریکا می باشد که تمام هدف آن دور کردن انسان ها از مسیر الهی و هدایت در مسیر شیطان است.

دیدار با اساتید

آیت الله سید محمد غروی همچنین با اساتید مدرسه علمیه شهرستان تاکستان دیدار کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در این دیدار بر ارتباط بیشتر اساتید با طلاب تاکید کرد و گفت: امروز مسئله برای اساتید این است که بتوانند بیشتر با طلاب در خصوص مسائل مختلف ارتباط داشته واجازه ندهند ارتباط بین شاگرد واستاد کمرنگ شود.

تقدیر از خدمات آیت الله شالی

وی در ادامه در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین اسلامی، با امام جمعه شهرستان تاکستان تبادل و گفتگو کرد.

آیت الله غروی در این نشست با اشاره به خدمات ارزشمند مرحوم آیت الله شالی در احیا و احداث مدرسه علمیه در تاکستان، گفت: بی شک نقش ارزشمند این عالم جلیل القدر در احیا و بازسازی مدارس علمیه و تربیت طلاب  وروحانیون در این شهر بی بدیل است.

بازدید از پروژه حوزه علمیه تاکستان

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین از مراحل ساخت مدرسه علمیه جدید شهرستان تاکستان بازدید واز نزدیک از در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

انتها پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha