جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر، فقیه اهلبیت(ع) و بزرگ فرهنگبان میراث اسلامی با حضور شخصیت های حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سیدشهاب الدین مرعشی نجفی شامگاه پنجشنبه با حضور آیات علوی بروجردی، اعرافی، فقیهی، فاضل لنکرانی، حجج اسلام والمسلمین آشتیانی، مصباحی مقدم، سید علی خمینی، استاندارقم، اساتید، طلاب و جمع کثیری از اقشار مختلف جامعه در حسینیه این مرجع تقلید برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و ذکر مصیبت اهلبیت(ع) توسط حاج رضا عاصی، استاد فاطمی نیا به ایراد سخن پرداخت.

استاد فاطمی نیا با بیان اینکه آیت الله العظمی مرعشی نجفی از نخستین شخصیت هایی بود که به وحدت میان فرق و مسلمین اهتمام داشت، اظهار داشت: این مسئله در اندیشه آیت الله العظمی بروجردی نیز متبلور بود؛ البته وحدت میان مسلمین بدین معنا نیست که از اهل تسنن شویم.

وی با تاکید بر اینکه آیات عظام بروجردی و مرعشی نجفی ذوب در ولایت بودند و عمری برای اهلبیت(ع) گریه می کردند، ابراز داشت: این دو مرجع بزرگ شیعه به تقریب و وحدت هم اهتمام داشتند تا دشمنی ها کاسته و خون کمتری ریخته شود.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha