پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مقتدایی

حوزه/ دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه گفت:‌دشمنان برای تضعیف دین اسلام از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، لذا وظیفه طلاب است که در مقابل دشمن ایستادگی کنند و دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود مأیوس نمایند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،آیت‌الله مقتدایی در نهمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران که  در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم و صفر گفت: این ایام، ایام حزن و اندوه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است و این مصیبت عظیم را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تسلیت عرض می‌کنم.

وی ضمن گرامی‌داشت روز ۱۳ آبان اظهار داشت: در روز ۱۳ آبان، مردم آمادگی خود را برای مبارزه جدی با دشمنان و پیروی از مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) اعلام می‌کنند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، با بیان این‌که وظیفه طلاب همان وظیفه انبیا است، عنوان نمود: رسالت و وظیفه خواهران طلبه بسیار سنگین و مهم است زیرا طلاب ادامه دهندگان راه انبیا هستند و باید در مسیری حرکت کنند که انبیا حرکت می‌کردند.

وی با تأکید بر اهمیت تبلیغ دین در جامعه خاطرنشان کرد: وظیفه طلاب فقط درس خواندن نیست، بلکه طلاب باید پس از فراگرفتن علوم دینی و اسلامی، به هدایت و راهنمایی مردم جامعه بپردازند.

آیت‌الله مقتدایی ضمن بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: براساس حدیث نبوی، جانشینان پیامبر(ص) در زمین کسانی هستند که سنت پیامبر (ص)را زنده می‌کنند و به دیگران نیز تعلیم می‌دهند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران تهدید‌ها و شبهه‌افکنی دشمنان را بسیار جدی دانست و گفت: دشمنان برای تضعیف دین اسلام از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند لذا وظیفه طلاب است که در مقابل دشمن ایستادگی کنند و دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود مأیوس نمایند.

وی افزود: فضای مجازی تهدید‌های بسیار زیادی دارد و دشمنان در این فضا به شدت در حال شبهه‌افکنی هستند و می‌کوشند اسلام‌ستیزی را رواج دهند و وظیفه طلاب است که تهدید‌های موجود در این فضا را به فرصت تبدیل کرده و از این فضا  علیه دشمنان استفاده نمایند.

آیت‌الله مقتدایی ادامه داد: پیامبر(ص) فرمودند: «بهترین‌ و گرامی‌ترین افراد نیزد خدواند پس از انبیا، علما دینی هستند و مانند انبیا از دنیا می‌روند و همراه انبیا حکت می‌کنند.»

دبیر شورای سیاسی‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در پایان با تأکید بر این‌که طلاب باید همواره ارتقاء علمی داشته باشند گفت: طلاب باید به وظیفه خود که همان تبلیغ است توجه ویژه داشته باشند و وظیفه و رسالت خود را فراموش نکنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha