پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام احمدعلی یوسفی

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: بی شک رشد پایدار و باثبات اقتصادی در سایه تقویت تولید ملی رخ خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد علی یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به رشد پایدار اقتصادی در سایه تقویت تولید ملی اظهار داشت: اگر ما می خواهیم که وضع اقتصادی کشور حال و روز بهتری داشته باشد و به تبع آن از حجم مشکلات و گرفتاری های مردم در حوزه اقتصاد کاسته شود، راهش تکیه بر اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: البته به برکت گفتمانی که مقام معظم رهبری در سال های اخیر در کشور پدید آورده و نشر داده اند، تاکید بر این مباحث در کشور از سوی مسئولان و دولتمردان زیاد است اما آنچه مردم انتظار دارند اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی است.

این اقتصاددان حوزوی خاطرنشان کرد: بی شک در سایه اهتمام جدی مسئولان از یک سو و توجه مردم به خرید و مصرف کالای ایرانی از سوی دیگر شاهد رقم خوردن تحولات خوبی در اقتصاد کشور خواهیم بود و آن هدف مورد نظر در نام گذاری شعار امسال محقق خواهد شد.

وی همچنین گفت: ما امروز ظرفیت انسانی و اقتصادی قوی ای در کشور داریم که اگر بتوانیم از این ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم ، انشالله بسیاری از مشکلات و تنگناهای اقتصادی حل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی بیان داشت: تقویت تولید ملی، مقابله با واردات بی رویه، فراهم کردن بستر فعالیت مناسب بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط، حمایت از صنایع مادر و بزرگ و نیز بسترسازی برای ایجاد شغل از طریق شرکت های دانش بنیان از جمله مهم ترین الزامات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مسئولان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha