پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرآن

حوزه/ نفردوم حفظ ۱۰ جزء هفتمین مسابقات قرآن و حدیث حوزه بر لزوم جریان سازی در زمینه حفظ قرآن در حوزه های علمیه تاکید کرد.

حسین شجیعی در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: از استان خراسان رضوی در هفتمین دوره مسابقات قرآن وحدیث حوزه شرکت کرده ام و سومین سال است که به حفظ قرآن مشغول هستم.

وی افزود: حوزه علمیه مشوق خوبی برای فعالیت های دینی و از جمله قرآن است، ولی شوق به حفظ قرآن پیش از آغاز دروس حوزه در من وجود داشت و در جلسات قرآن شهر این مشوق ها ایجاد شد و حرکت من به سوی حفظ قرآن آغاز شد.

این طلبه حافظ قرآن ادامه داد: ابتدا یک جز قرآن را حفظ کردم و مابقی را در حوزه علمیه حفظ کردم، زیرا این علاقه در من هر روز بیشتر می شد و هم اینکه نتایج بسیار ارزشمندی از قرآن کریم گرفتم.

نفر دوم حفظ 10 جز قرآن کریم حوزه های علمیه سراسر کشور بیان کرد: تاثیر حفظ قرآن در وجود یک طلبه، قابل وصف نیست چون یک تاثیر سیال و مستمرو متعالی در روح حافظ ایجاد می کند که هرچه این کار را ادامه می دهید از برکات آن نیز متنفع می شوید.

وی بیان کرد: حفظ قرآن نیازمند یک حافظه عجیب و خارق العاده نیست، بلکه بیشتر از آن نظم و علاقه و پشتکار و استاد خوب نقش آفرین است زیرا حافظه انسان قابلیت ارتقا دارد و هرچه از حافظه بیشتر استفاده کنیم قطعا حافظه انسان کم نقص تر، سریع تر وحجیم تر خواهد شد.

شجیعی بیان کرد: روشی که در حفظ قرآن از آن استفاده کردم این بود که پیش از حفظ یک صفحه چند بار از روی نوار و صوت آن صفحه را گوش می دادم که کلمات به ذهن من وارد شود و بعد راحت تر آن صفحه را حفظ می کردم.

وی گفت: یکی از ثمرات مهم حفظ قرآن در درس های حوزه تقویت حافظه تصویری و به خاطر سپردن صفحات دروس و نمودارها و قواعد و قوانین درسی بود که همیشه از دوستان طلبه خود زودتر آن صفحات و نمودارهای صرف و نحوی و... را حفظ می کردم.

این حافظ برتر حوزوی بیان کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر نگاه حوزه به حفظ و مباحث قرآنی بهتر شده است ولی جای کار بسیاری وجود دارد و به جز برخی مدارس همه مدارس کار مستمر حفظ قرآن را در دستور کار خود قرار نمی دهند.

وی گفت: وقتی برای اجرای حفظ قرآن در محافل طلاب اهل سنت وارد می شویم، درک می کنیم که چقدر در این حوزه ها به مساله حفظ قرآن توجه می شود و حفظ قرآن در مدارس آنها به یک رویه مداوم مبدل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha