سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
معتمدی

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان از شرکت بیش از یک هزار ۷۰۰ نفر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی "مدهامتان" خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوزه»،  از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی، رئیس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان شامگاه جمعه در آیین افتتاحیه مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان اظهارداشت: مسابقات مدهامتان در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ 20 و 30 جزء، تفسیر و اذان برگزار می شود که علاوه بر این رشته ها در مرحله استانی رشته های حفظ 10 جزء، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز نیز برگزار می شود.

وی افزود: این مسابقات در مرحله شهرستانی برگزار شد که در این مرحله بیش از هزار و 700 نفر شرکت کردند و نزدیک به 200 نفر آن ها به مرحله استانی راه یافتند که 14 نفر از این برگزیدگان به مرحله کشوری راه می یابند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان ادامه داد: مسابقه مدهامتان فرصتی برای شناسایی و رشد استعدادهای قرآنی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به جایگاه قرآن در جامعه اسلامی ایران، تصریح کرد: قرآن جایگاه ویژه ای در کشور دارد و محافل قرآنی، همایش ها، جلسات تفسیر و قرائت قرآن، مسابقات قرآنی و استعدادهای قرآنی رشد پیدا کرده است که مایه برکت برای کشور است.

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به فعالیت های قرانی مسجد گفت: مسجد بهترین مکان برای قرآن است و آبادانی مسجد با قران است و مردم با شنیدن آیات قرآن روحانی می شوند و به معنویت آن ها افزوده می شود.

وی ادامه داد: جامعه ای که با قرآن ارتباط ندارد جامعه استکباری است و آن جامعه ، جامعه ای مادی و غیرمعنوی است و ثمرات خوبی برای آن جامعه نیست.

وی نجات انسان را به واسطه قرآن دانست و تصریح کرد: حفظ قرآن در دنیا موجب مصونیت و در آخرت موجب ارتقای جایگاه انسان می شود و مایه درمان بیماری های روحی در دنیا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha