چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 397929
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کتاب راز بندگی

حوزه/ کتاب "راز بندگی" به قلم حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی به همت گروه سنت ‌های حوزوی و آداب طلبگی مرکز پژوهش ‌های جوان وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، عناوین مجموعه مهارت ‌های طلبگی در یک طبقه ‌بندی به مسایل فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم شده است و در طبقه ‌بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می ‏شود. "راز بندگی"دفتری از فصل اخلاقی این مجموعه است.

کتاب یادشده، اقتباسی نو از اسرار نماز آیت الله میرزا جواد ملکی تبریزی بوده که در دو فصل با عنوان طهارت و نماز به زیور طبع آراسته شده است.

لقاء و دیدار خداوند امری ممکن، مطلوب و دوست داشتنی است؛ البته راهی است طولانی که مرکبی راهوار می ‌طلبد. این مرکب راهوار و بُراق اهل دل برای رسیدن به مقامات معنوی و حضور در پیشگاه خداوند، چیزی جز نماز نیست. نماز مراتبی دارد و هر مرتبه از آن اثری متناسب با آن مرحله: از جلوگیری از فحشا و منکر ظاهری تا کشف تام حقایق برای واصلان قرب الهی. یکی از عارفان معاصر به بیان این رمز و رازها پرداخته که کتاب حاضر، ترجمه روان و فشرده از آن اثر است.

محدثی در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می ‌نویسد:

نماز رمز و راز و درس ‌ها و عبرت ‌هایی دارد که جز با شناختن آنها، اثر مطلوب نمی‌ بخشد. در آیات قرآن و در روایات فراوان، به اسرار معنوی نماز و حرکات و اعمال آن اشاره شده است. علمای وارسته اسلام نیز از دیرباز، برای تبیین و تشریح این اسرار و گشودن رازها و پرده برداشتن از چهره باطنی نماز، کتاب ‌های مختلفی در سطوح گوناگون تألیف کرده ‎‌اند.

بیست و یکمین جلد از مجموعه مهارت های طلبگی با عنوان"راز بندگی"، به قلم جواد محدثی، با قیمت 6000 تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می ‌توانند به‌ وبگاه کانون اندیشه جوان یا سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha