سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
.

حوزه/ مدیر کل پژوهشی جامعة المصطفی(ص) العالمیة از فعالیت علمی-پژوهشی المصطفی(ص) در بیش از ۶۰ کشور جهان خبر داد و گفت: محور این فعالیت ها، معارف حوزوی است که مرکز آن در قم است.

حجت الاسلام  سیدمجتبی اوصیاء با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه» در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، با اشاره به فعالیت های انجام شده پژوهشی المصطفی(س) اظهار داشت: المصطفی(ص) در بیش از ۶۰ کشور جهان دارای مرکز است که بیشتر این مراکز شکل آکادمیک دارند و البته در تمام این مراکز، فعالیت های علمی، پژوهشی و قرآنی صورت می گیرد.

وی افزود: خوشبختانه امروز فرصتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران و حوزه های علمیه شیعه فراهم شده تا رسالتی که به دوش دارند را به نحو احسن انجام دهند.

مدیرکل پژوهش جامعة المصطفی(ص) العالمیة خاطرنشان کرد: اکثر آثار علمی و پژوهشی محققان و پژوهشگران جامعة المصطفی(ص) در قالب هایی چون کتاب و ...، به زبان های مختلف دنیا ترجمه می شود و البته برخی از این آثار به تنهایی به ۴۰ زبان دنیا ترجمه شده است. 

وی با بیان این که از دیگر فعالیت های اداره کل پژوهش جامعة المصطفی(ص)، اهدای جایزه جهانی المصطفی(س) به شخصیت های برجسته اسلامی در عرصه بین الملل است، گفت: این جایزه بزرگ به شخصیت هایی تعلق می گیرد که با فعالیت های خود در عرصه بین الملل، تأثیر قابل توجهی در جذب و یا حداقل توجه مردم دنیا به دین اسلام داشته اند؛ این جایزه تا کنون به شخصیت های برجسته ای چون حضرت آیت الله لاری، شیخ عیسی قاسم، آیت الله تسخیری و ... اهدا شده است.

حجت الاسلام اوصیاء در ادامه با بیان این که یکی دیگر از فعالیت های اداره کل پژوهش المصطفی(ص)، پشتیبانی و حمایت از محققان و پژوهشگران برای تولیدات مکتوب است، گفت: کرسی های ترویجی و نظریه پردازی توسط واحدهای پژوهشی زیر مجموعه المصطفی(ص) فعال هستند و سعی می کنند در این زمینه به ارائه آثار خود بپردازند.

۳۱۳/۲۹

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha