پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حمیدرضا مومنیان

حوزه/ فرماندار کاشان بر لزوم استفاده از ظرفیت های هنری که خود قرآن به خوبی از آن استفاده کرده است، در توسعه فرهنگ دینی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حمیدرضا مومنیان، عصر امروز در مراسم اختتامیه هفتمین مسابقات قرآن و عترت حوزه های علمیه سراسر کشور، در مشهد اردهال گفت: یکی از مهمترین هنرهای جمهوری اسلامی ایران، این بود که سنت و سیره رسول الله(ص) و ائمه(ع) را در مسیر قانون و مبتنی بر نیازهای زندگی امروز پیاده کرده است.

فرماندار کاشان افزود: امروزه دستاوردهای بزرگ این هنر در زندگی مردم ایران به عینه شاهده هستیم؛ از امتیازات مهم جمهوری اسلامی ایران بر سایر نظام های دیگر، حاکمیت ولایت فقیه در این کشور است.

وی تصریح کرد: امروزه شاهد هستیم که دنیا سراسر آشوب و بی اخلاقی و ناامنی و آتش و خون است ولی در جمهوری اسلامی ایران امنیت کامل موج می زند و مردم در آرامش به سر می برند.

فرماندار کاشان اظهارکرد: گسترش تکفیری گری مسئولیت فعالان دینی را در این عرصه سخت تر کرده است؛ تعمیق ارزش های قرآن و جاری کردن این ارزش ها در جامعه ای که مدعی مدرنیته است ولی از اخلاق تهی است از اهداف این گونه برنامه ها است.

مومنیان گفت: چهره خشن و کریه ای که توسط مدعیان دروغین اسلام در کشورهای مختلف ارایه می شود و درخت ملعونه آل سعود آن را راهبری می کند، چهره ای معکوس از اسلام ارائه کرده است، ولی در این وانفسا به مدد فرهنگ اهل بیت(ع) و رهبری امام و مجاهدت شهدا و مردم، یک بهشت امن ابراهیمی در این جهنم نمرودی شکل گرفته است.

وی افزود: یکی از برجستگی های قرآن، مضامین بالا و موجز بودن و استفاده از هنرهای عالی در کتاب وحی است؛ یکی از ظرفیت های بزرگی که در قرآن وجود دارد، مسئله قصه گویی و داستان گویی است که باید از این ظرفیت به خوبی در توسعه فرهنگ دینی استفاده کرد.

فرماندار کاشان اظهارکرد: همدلی و همزبانی از مهمترین تاکیدات قرآن است که باید با ابزارهای مختلف نسبت به توسعه و ترویج فرهنگ وحدت بهره ببریم ؛قرآن عامل وحدت است و عنصری است که نقشه تفرقه افکنان را از بین می برد.

مومنیان بیان کرد: مهمترین عنصری که امروز در جامعه اسلامی و جهان اسلام به آن نیاز داریم مساله انسجام و وحدت است؛ آنچه رهبری معظم انقلاب سالها است همه ما را به رعایت اصول وحدت در مناسک دینی و آیینی و... دعوت می کنند.

وی تصریح کرد: منطقه کاشان کشش و ظرفیت بسیار خوبی برای میزبانی از چنین برنامه هایی است زیرا این منطقه با قدمت هزاران ساله از اولین مراکز زیست مسلمانان ایران زمین و شیعیان بوده است.

فرماندار کاشان در پایان خاطرنشان کرد: حضرت سلطان علی بن محمد باقر(ع) از امامزادگان برجسته تاریخ تشیع هستند که شاید حضور ایشان در این روستا، هنوز مردم آشنایی زیادی با ایشان ندارند ولی حضور رهبر انقلاب در این مکان مقدس نشان از اهمیت و جایگاه ایشان دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha