چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
زیباکلام

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: باید فارغ از جناح بندی های سیاسی پای انقلاب بایستیم و با شناخت عوامل چراغ خاموش استکبار که در داخل بر طبل ناامیدی می کوبند، از نظام و انقلاب دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان دکتر سعید زیبا کلام در همایش "استکبار ستیزی از منظر انقلاب اسلامی و لیبرالیزم" در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان،  گفت: آمریکا همواره به دنبال قدرت طلبی و ایجاد سیطره در دنیاست؛ لذا کشورهایی که استقلال طلب هستند، با یک نوع مواجهه و مقابله از سوی آمریکا و همپیمانانش تحت عنوان ناتو روبرو هستند که نمونه آن را ما در سوریه شاهد هستیم.

استاد دانشگاه تهران افزود: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران ماجرای جدیدی نیست؛ از سال ها قبل یعنی سال1332 کودتای آمریکایی علیه مصدق، دشمنی آمریکا بر ملت ایران ثابت شده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در طول 37 سال تلاش بسیاری کردند تا دوباره بر ایران سیطره یابند، افزود: آنها همه راه ها را در این جهت رفته اند؛ از تبلیغات گسترده تلویزیونی و ماهواره ای، تا کودتا، وضع تحریم اقتصادی، مالی، بانکی را انجام داده اند.

زیبا کلام تصریح کرد: امروز امریکاییان با توجه به  حمایت قاطع مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران ، چند سالی است به این نتیجه رسیده اند که مقابله  رو در رو با ایران نتیجه ای در بر ندارد، و لذا راهبرد جدید آنها این است که با حفظ فشارهای بیرونی و سنتی همچون اعمال تحریم ها، از طریق تغذیه رسانه های وابسته به ایجاد نارضایتی در میان مردم دامن بزنند و با بزرگنمایی آن ملت ایران با نا امیدی به این نتیجه برساند که دیگر مقاومت امکان پذیر نیست؛ وقتی این احساس عمومی شکل گرفت کسانی بیایند و دورنمای امیدی بدهند که ما خودمان درستش می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم بر خلاف نظر کسانی که معتقدند پس از برجام تحریم ها برداشته خواهد شد، نه تنها تحریمی بر داشته نشده بلکه در برخی زینه ها تحریم های جدیدی هم وضع شده است.

استاد دانشگاه تهران  افزود: شما حتی یک نفر از کارشناسان، رجال موثر سیاسی و رسانه ای و سیاستمداران برجسته آمریکایی را پیدا نمی کنید که از اول گفته باشد اگر ایرانی ها در بحث هسته ای کوتاه بیایند ما باید تحریم ها را برداریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: جان کری اخیرا گفته، این که کسی تصور کند ما مسائل مان با ایران تمام شده و تحریم ها برداشته می شود، اشتباه است، نه این گونه نیست ما با ایران بر سر برنامه موشکی، حمایت از تروریسم و مساله حقوق بشر اختلاف داریم و تا زمانی که در این سه زمینه مشکلات پا برجاست، تحریم ها هم پابرجاست ولذا می بینیم نه تنها تحریم ها به قوت خود باقی است، بلکه در برخی زمینه ها تحریم ها بیشتر هم شده است.

استاد فلسفه دانشگاه تهران تصریح کرد : ما باید فارغ از جناح بندی های سیاسی پای این انقلاب بایستیم و وظیفه ما این است که نباید بگذاریم مردم نسبت به انقلاب و آرمان های انقلاب سرد شوند.

وی با بیان اینکه وقتی که صحبت از استکبار می کنیم، استکبار فقط وجه خارجی ندارد، گفت: بلکه استکبار بازوی  مهم داخلی هم پیدا کرده است؛ لذا ما باید با شناخت کارگزاران چراغ خاموش استکبار که در داخل بر طبل نا امیدی می زنند مقابل آنها بایستیم.

زیبا کلام افزود: ما وارث خون شهدا هستیم و باید بدانیم با شهدا چه معامله ای می کنیم؛ پاسداری از ایران فقط با پخش پوستر، سخنرانی و گفتن مرگ برآمریکا گفتن نیست، پاسداری از انقلاب در این است که نیروها و نماد استکبار خارجی را در ایران بشناسیم و بدانیم آنها با انقلاب دارند چه می کنند و آنها را به مردم معرفی کنیم.

استاد دانشگاه تهران  با اشاره به اینکه عنصر مقاومت و حمایت از مظلوم یک عنصر شیعی است که ما توانستیم آن را به دیگر ملت ها سرایت بدهیم، گفت: اینها ارزش هایی است که آمریکایی ها به واسطه تجربه 37 ساله ای که از انقلاب اسلامی ایران به دست آورده اند، می خواهند از طریق انقطاع فرهنگی از انقلاب ما بگیرند و ما را خلع سلاح کنند؛ و در این راه از ابزار شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

وی در پایان اظهار داشت: حقوق بشری که آمریکایی ها دم از آن می زنند، ارزش های بشری غیر دینی و ضد دینی است که می خواهند به ملت ما تحمیل نمایند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha