جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد محبی - حوزه قزوین

حوزه / عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: ارتقای فرهنگ عمومی از راهکار هایی است که برای رونق تولید ملی می توان از آنها استفاده کرد، لذا اگر بتوان اقتصاد کشور را بر اساس زیر ساخت های فرهنگی پیش ببریم، قطعا به امنیت پایدار خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام محمد محبی، امروز در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزارشد،  به راهکارهای موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین راهکارها برای رسیدن به توسعه و پیشرفت است، لذا باید با حمایت از تولیدات داخلی به سمت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی پیش برویم.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: حمایت از تولید ملی و اجرایی کردن رهنمود های مقام معظم رهبری تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه اولین قدم در راستای تحقق این امر مهم رونق تولیدات ملی با اتکا به سرمایه های ایرانی است که در داخل کشور وجود دارد، اظهارداشت: ارتقای فرهنگ عمومی از راهکار هایی است که برای رونق تولید ملی می توان از آنها استفاده کرد، لذا اگر بتوان اقتصاد کشور را بر اساس زیر ساخت های فرهنگی پیش ببریم قطعا به امنیت پایدار خواهیم رسید.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: تولید با کیفیت موجب شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد و تکیه بر توان داخلی کشور زمینه رشد اقتصادی را فراهم می کند.

حجت الاسلام محبی، صرفه جویی را یکی دیگر از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: درمسئله اقتصاد مقاومتی باید به موضوع  فرهنگ مصرف و صرفه‌جویی توجه و آن را برای مردم تبین کرد تا در مقابل تنگناهایی که دشمن برای اقتصاد ایران ایجاد کرده بتوانیم سربلند بیرون بیابیم.

وی افزود: امروزه مصرف گرایی در جامعه به یکی از معضلاتی تبدیل شده که تاثیر مستقیمی بر بدنه اقتصاد جامعه خواهد داشت و بر این اساس یکی از ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی مدیریت مصرف و پرهیز از اسراف و تجمل است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha