جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
  کتاب پرتویی از هدایت قرآن

حوزه / جلد چهارم کتاب «پرتویی از هدایت قرآن»، تفسیر سوره های سجده تا شوری به تازگی از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در این اثر ارزشمند، ترجمه و تفسیر سوره های سجده، احزاب، سبأ، فاطر، یس، صافّات، ص، زمر، غافر، فصلت و شوری از سوی آیت الله مدرسی جمع آوری شده است.

در تفسیر سوره سجده به موضوعاتی همچون «تسلیم و خضوع در برابر حق»، «زاری سحرگاهان به درگاه خداوند» و «انفاق در راه خدا» پرداخته شده و در تفسیر سوره احزاب نیز موضوعاتی از قبیل «داستان جنگ خندق»، «جنگ بنی قریظه» و «امانت در احادیث» مورد بررسی قرار گرفته است.

داستان دو مدعی با حضرت داود علیه السلام و مفهوم فتنه از موضوعات مطرح شده در تفسیر سوره «ص» است و موضوعاتی همچون «دین چیست؟»، ‌«طاغوت کیست؟»، «پرستش طاغوت کدام است؟»، «چگونه باید از طاغوت دوری گزید؟» و «سینه گشوده در اسلام» در بخش تفسیر سوره زمر این کتاب دیده می شود.

تفسیر سوره غافر نیز به موضوع چگونه به خدا پناه ببریم؟ پرداخته و در تفسیر سوره شوری نیز موضوعاتی همچون «خویشان کیان اند؟»، «دوستی خویشان در روند وحدت»، «چرا تنها مهر و محبت»، «سخنانی پیرامون عاشورا» و «سخن واپسین» مورد بررسی قرار گرفته است.

در قسمتی از این اثر، به برخی از ویژگی های مومنان واقعی همچون تسلیم و خضوع در برابر حق، زاری سحرگاهان به درگاه خداوند متعال و انفاق در راه خدا اشاره شده و آیاتی از سوره های قرآن مجید که به این مضمون پرداخته شده در این اثر آمده است.

در بخشی از کتاب آمده است: برگرفتن از لایه های پنهان این منشور مینوی و نمایاندن آن در برابر دیدگان دلباختگان این بستانِ دل ستان و این گلزار گل عذار، همان است که پردازنده بدان را سزاوار سپاس و ستایش می گرداند.

 جلد چهارم کتاب پرتویی از هدایت قرآن (تفسیر سوره های سجده تا شوری) نوشته سید محمدتقی مدرسی در سال 1395 با شمارگان 1000 نسخه در 861 صفحه و در قطع وزیری منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha