جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی مقدم

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برپایی برپایی موکب امام زاده علی بن جعفر(ع) در مرز مهران با حضور ۵۰ ملبغ خبر داد و گفت: این موکب حتی برای بعد اربعین هم به ارائه خدمت خواهد پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسینی مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در دیدار با حضرت آیت  الله مکارم شیرازی که عصر امروز در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد گفت: در ایام  محرم برنامه های مانند سوگواره بصیرت در 50 امام زاده  به همراه مراسم لبیک یا حسین، برگزاری خیمه معرفت و با حضور 80 مبلغ در مدارس آموزش و پرورش، خیمه های معرفت و همچنین طرح حفظ قرآن با حضور 7 هزار نفربرگزار شد.

وی افزود: برنامه بعدی این اداره کل برپایی موکب با نام امام زاده علی بن جعفر(ع) در مرز مهران با حضور 50 ملبغ است و این موکب حتی  بعد اربعین هم به ارائه خدمت خواهد پرداخت.

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان اینکه  در قم 100 بقعه  امامزاده وجود دارد بیان داشت: درامامزادگان فعالیت و طرح های عمرانی مانند باز سازی امام زادگان و توسعه و ساماندهی قبرستان و آموزش قرآن و مبانی معرفتی در حال انجام است و این نوع فعالیتها باعث شد فضای امام زاد گان از حالت قبرستان بیرون بیاید و زیباتر از گذشته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: در سطح امامزاده‌های استان مشاوران روحانی را مستقر کردیم که این مشاوران به مردم در مورد مسائلی از جمله مشکلات خانوادگی و تربیت کودکان مشاوره می‌دهند، این مشاوران روحانی و متخصص هستند و مدارک ارشد و دکتری دارند.

وی با اشاره به تشکیل هیئت‌های عزاداری جوانان در امامزاده های استان قم خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوب اداره اوقاف استان تشکیل هیئت‌های تراز اسلامی برای پسران و دختران جوان به‌ صورت جداگانه در امامزاده‌های استان بود، این کار به‌صورت الگو در استان قم صورت گرفت و به دنبال گسترش آن به استان‌های دیگر هم هستیم، همچنین 70 درصد از افرادی که در کلاس‌های حفظ اداره اوقاف استان شرکت می‌کنند، از بانوان هستند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha