جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازجویی پلیس از فرماندار جاکارتا به اتهام توهین به قرآن

حوزه/ درپی ناآرامی های اخیر که در پی اعتراض گروه‌های مسلمان به اظهارات موهون فرماندار مسیحی جاکارتا علیه قرآن پیش آمد، سرانجام پلیس این کشور فرماندار را مورد بازجویی قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nzcity، فرماندار مسیحی جاکارتا در اندونزی، به خاطر توهین به قرآن، توسط پلیس این کشور مورد بازجویی قرار می‌گیرد.

پلیس اندونزی وعده داد تحقیقات سریع و شفافی در رسیدگی به اتهامات فرماندار مسیحی جاکارتا در رابطه با توهین به قرآن انجام شود.

ده‌ها هزار نفر از مسلمانان اندونزی در تظاهرات روز جمعه، خواستار بازداشت "باسوکی تجاهاجا پورناما" فرماندار چینی الاصل این شهر به دلیل اظهارات موهن وی علیه قرآن شدند و سرانجام در پی اعتراضات شدید گروه‌های اسلامی این کشور، صبح امروز فرماندار وارد ساختمان پلیس شد. در این تظاهرات گسترده که در مناطقی به خشونت کشیده شد 350 تن زخمی و یک سالمند در اثر حمله آسم جان خود را از دست داد.

در پی ناآرامی‌ها در اندوزی، جوکو ویدودو رئیس جمهور این کشور نیز روز شنبه سفرش به استرالیا را لغو کرد. فرماندار جاکارتا در پی انتصاب رئیس جمهور ویدودو در سال 2014 به این مقام رسید.

پلیس اعلام کرد که تاکنون با 12 کارشناس مصاحبه کرده و از 13 شاهد پرونده بازجویی به عمل آورده و به زودی نتایج تحقیقاتش را ارائه می‌دهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha