جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجج الاسلام و المسلمین سید شهرستانی و شیخ کرباسی

حوزه/ نماینده حضرت آیت الله سیستانی گفت: حوزه های علمیه در سال های اخیر شاهد حضور فراوان و چشمگیر طلاب بوده و در ایران هم اکنون حدود ۷۰ هزار طلبه در مراحل مختلف مشغول تحصیل هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله  سیستانی در جریان سفر خود به انگلستان از پروژه دانشنامه امام حسین(ع) بازدید و با حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد صادق الکرباسی سرپرست این پروژه و رئیس مرکز تحقیقات حسینی لندن دیدار کرد.

شیخ کرباسی در این دیدار گفت: بدون تردید مرجعیت شیعه عنایت زیادی به سلامت جامعه دارد و این توجه شامل تمام گروه ها و مذاهب می شود و بر این اساس مرجعیت به همه مردم جامعه به یک چشم می نگرد و مصالح عالی اسلام و انسانیت را در نظر دارد.

وی افزود: مرجعیت ویژگی های زیادی دارد و شاید بتوان گفت که ویژگی برخورداری از جایگاه پدری باعث شده نزد جهان مورد احترام و تقدیر باشد و البته مرجعیت نیز این ویژگی را از روح اسلام و پیامبر و اهل بیت علیهم السلام برگرفته است.

حجت الاسلام  شهرستانی نیز در این دیدار جهان اسلام این روزها دوره حساسی را پشت سر می گذارد و در چنین شرایطی همه باید در موضع گیری های خود حکمت و عقلانیت را رعایت کنند، زیرا این روزها برخی افراد و جریان های مغرض در کمین نشسته اند تا مسلمانان را به جان هم بیندازند و مانع رسیدن پیام رسالت حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) به جهان بشوند.

در این دیدار طرفین درباره وضعیت حوزه های علمیه در عراق و ایران و آینده حوزه و تلاش های مرجعیت شیعه برای حمایت از بیشترین تعداد طلاب سخن گفتند و سید شهرستانی در این زمینه گفت: حوزه های علمیه در سال های اخیر شاهد حضور فراوان و چشمگیر طلاب بوده و در کشور جمهوری اسلامی ایران هم اکنون حدود 70 هزا رطلبه در مراحل مختلف مشغول تحصیل هستند.

در پایان این دیدار حجت الاسلام شهرستانی نسخه ای فاخر از قرآن کریم و کتاب نهج البلاغه را به شیخ کرباسی مؤلف دانشنامه امام حسین(ع) هدیه کرد.

لازم به ذکر است چهار روز پیش نیز شیخ کرباسی به همراه گروه محققان دانشنامه امام حسین(ع) در محل اقامت سید شهرستانی در لندن با وی دیدار کردند و طرفین درباره نقش علمی، فرهنگی و سیاسی علما و مراجع در دهه های گذشته صحبت کردند.

دانشنامه امام حسین(ع) کتابی است که مرکز پژوهش های حسینی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین شیخ کرباسی در حال تهیه و تدوین آن می باشد. این مجموعه شامل 900 جلد می باشد که تا کنون 105 جلد از آن آماده شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha